eyesan

Galet kär sambo och nybliven trebarnsmamma med funderingar kring livet, vänskap och kärlek...

Jul jul, strålande jul...

Kategori:

Har gått runt senaste tiden och sjungit för kung och fosterland. Och karln tycker inte alls det är någon skönsång... förstår inte alls vad han menar. Värsta påhoppet liksom.
 
Jul ja. Det blev ju det i år igen. En mysig, lugn och avslappnad jul med god mat och gott sällskap. Vi var här hemma i lägenheten jag, karln, småkidsen och lilla farmor och bonusfarfar. Trevligt och skönt. Känns lite konstigt att inte fira hemma med släkten, men vi lär ju bygga egna traditioner i vår lilla familj istället.
 
Har varit väldigt tomt utan skrutten i vilket fall, han lever ju livets glada dagar i utlandet och kommer hem strax innan skolan börjar igen. Så tomt men vi hade en mysig lilljul innan han åkte. Käkade julmat och öppnade paket. Skrutt fick bland annat en helikopter och jisses vilken hit det var. Till och med karln satt och ville ha en lika... :P
Samma dag skrutten slutade skolan åkte vi iväg och oturligt nog missade vi tåget med ungefär 30 sekunder. Mitt fel såklart, de hade ju ändrat tidtabellen den 9e dec och det hade inte jag kollat. Surt sa räven och vi hostade upp 650 kr till SJ i stället och kom iväg drygt en timme senare... På vägen hem tog jag givetvis ett lokaltåg och när jag skulle betala berättade konduktören att det var halva priset på dagbiljetter. Sååå... min resa fram och tillbaka (med alla ungar) kostade alltså 750 kr pga SJtåget och inte 165 kr som det skulle ha kostat egentligen. Precis vad jag behövde såhär vid jul. Suuuuur..
 
Har jobbat idag, superroligt att få göra något vettigt en stund. Utan barn... :P Kom hem och karln drog iväg direkt, han skulle leka med sin kompanjon idag. Lillskruttan har feber och är sådär allmänt kinkig och vrång. Matvägrar gör hon också, undrar om hon har ont i halsen precis som en annan har... Yackit vad det gör ont!! :( Lillprutten är glad och lycklig, dregglar som aldrig förr och verkar ha lite besvär med tänderna. Stackarn.
 
Ikväll blir det slappande i soffan, känner mig rätt slut. Grymt ont i handlederna också., Pissvinter!
 
 
.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: