eyesan

Galet kär sambo och nybliven trebarnsmamma med funderingar kring livet, vänskap och kärlek...

Men dra åt helvete...

Kategori:

Hur mycket snö kan det egentligen komma undrar jag? Det är helt galet, snövallar höga som fasen och snorhalt på gatan. Slirigt att köra bil vill jag lova, grymt spårigt och läskigt som fan! Hade körning i fredags, första gången jag skulle köra på vinterväglag och sa åt min härliga lärare att om jag kör i diket nu, då är det fan ditt fel! :D Tur han kan ta mina utbrott den där mannen... sitter ju och svär som en dåre där i bilen... HAHA!  Det går framåt iallafall, känns bättre än vad jag trodde att det skulle göra!
 
Annars då, förutom all snö som bara vräker ner... Jodå, det rullar på som vanligt. Karln hade spelning i helgen så han var borta, jag jobbade i lördags och jisses vad det är trevligt att få göra något vettigt! Trivs som tusan på mitt jobb, är fashinerad över att jag kommer ihåg detaljer, skötselråd mm. Lämnade ju i början på sommaren, då var det högsäsong på sommarsortimentet och kom tillbaka till det grövsta vintermodet. Galen kontrast! Fick förfrågan om jag ville jobba i sommar och det skulle inte sitta helt fel med att jobba en halvtid kan jag lova. Är så trött på att bara vara hemma, även om det är jättemysigt att njuta med ungarna. Känner att jag inte är gjord att vara en hemmamamma liksom...
 
Håller på och pysslar lite inför jul, bakade lite kakor och julkola igår och ska göra saffransskorpor och en annan slags kola idag eller imorgon... Tar en sak i taget liksom, måste hinna med mellan blöjbyten och gapskrik. 
I morse vid frukost så råkade lilldamen kissa på sig. Hon var helt inne i sin lek och kände nog inte att hon kissade. Har ju inte hänt några olyckor på väldigt länge, knappt några alls sedan hon slutade med blöja så det var ju ingen fara. Sånt som händer liksom. Men hon är så grymt duktig... slutat med napp och sen blöja helt och hållet. Har gått så oerhört smärtfritt alltihopa, är galet imponerad av henne. 
 
10 dagar kvar till lilla julafton. Vi lär ju fira i förtid eftersom skrutten åker på semester till utlandet den 21a. Samma dag som de slutar skolan så jag hoppas att vädret håller fan på sig så vi kan ta oss ner till mötesplatsen. Hans bonusmorfar skulle komma och hämta honom. Så himla roligt för honom men så galet tråkigt för oss. Första julen i lägenheten själva, bara vi i familjen och då ska han åka iväg... Buhuu!! :( Får se om lilla farmor och hennes sambo kommer på julafton. Inget är bestämt och jag vet inte riktigt vad jag känner om allt. Får vi besök så ökar ju kraven på hur julbordet ska se ut till exempel. Och även om jag bara kan kasta ihop ett helt ok julbord utan några större ansträngningar så vet jag inte om jag orkar... för jag vet ju, precis som ni alla vet, att det är jag som för göra alla förberedelser, handling, tillagning och servering. (och så undrar karln varför jag är trött och grinig alltsomoftast?!  Såhär ser ju min verklighet ut. Varevigadag.) Och ja, även om det går så vet jag inte om jag har lust... Ska fundera lite på den... Det ska bli skönt iallafall, att stanna hemma och bara softa... Blir nog lika på nyår, har ingen som helst lust att ordna skjuts någonstans och frysa. Nää... skåla i lite bubbel hemma och bara vara tycker jag låter som en bra idé...
 
Har haft vilda diskussioner på nätet ang den där pepparkaksincidenten... Var ju en liten pojke som inte fick vara pepparkaksgubbe i luciatåget för att skolan hade bestämd det. För det var ju tydligen en stor risk att mörkhyade kunde ta illa upp. Men pust, suck och stön säger jag bara. Snacka om att dra debatten åt helt fel håll. Sånt där är ju för det första bara löjligt och för det andra så ökar det ju snarare på främlingsfientligheten. Blir helt matt. Hur tänkte skolstyrelsen där undrar jag? Och sedan, drevet av rasism som kom efteråt som en jädra svallvåg... "ååhh, det är muslimernas fel... jävla invandrare ska fan ta och anpassa sig efter oss... så går det när sverige tar emot får mycket flyktingar... bla, bla bllllaaa..." Men vet ni en sak? Det är fan BÖGARNAS fel!!! ;) Nu var det ju ett felaktig beslut av skolan och det har de ju rättat till nu... men det är ju reaktionerna från folket som är mest skrämmande faktiskt. Speciellt på nätet där många oftast kan sitta helt anonymt och kasta ur sig skit utan att tänka sig för. Pinsamma, simpla, främlingsfientliga snorvalpar är vad de är!
Och som en klok vän sa till mig; Alla som diskuterar svenska traditioner, främlingsfientlighet, invandring och migrationspolitik brukar börja med "jag är inte rasist... meeen..." och sedan kommer det något idiotiskt påhitt om borttagna traditioner, att muslimerna tar över sverige, invandrarna får en sjuhelvetes jädra bidrag och så vidare. NÄR ska folk inse att andra människor, kulturer och traditioner INTE är farligt utan snarare bara främjer Sverige, samhället och medmänskligheten? vi är alla människor, vi har alla samma rättigheter och i sverige har vi alla samma rätt till bidrag mm...
Man SKA ta upp till diskussion, absolut, och alla ska få komma till tals men att hålla på och dra upp en massa skitsnack och påhittade fakta ang invandring ect. är helt galet. Skäms på er. Och börjar man med att dra upp kortet: "jag är inte rasist... meeen" så har man ju redan satt ribban, inte sant? 
 
Nåväl. Ska ta tag i hemmet lite, sätta på perkulatorn och avnjuta en kopp kaffe och en chokladkaka som min bästa bonusmoster skickade recept på. Satans goda kakor vill jag lova! (och givetvis blir de inte alls lika bra när jag gör dem såklart. LOAD.)
 
 
So long suckers.
 
.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: