eyesan

Galet kär sambo och nybliven trebarnsmamma med funderingar kring livet, vänskap och kärlek...

Rosa värld...

Kategori: Allmänt

Jag lever i en rosa värld. En fluffig rosa värld. Men till skillnad från de andra människorna så lever jag i verkligheten.
En rosa verklighet. Och jag älskar det!!

Har pratat så mycket med så många senaste dagarna, vet egentligen inte vart jag ska börja för att reda upp alla tankar. Men en sak har jag märkt i alla dessa konversationer iallafall, jag har en otrolig självinsikt och jag vet precis vad jag vill, och hur jag vill ha det och hur jag absolut INTE vill ha det. Och det är inte sex jag pratar om, utan själva livet. Min framtid. Och att jag kommer kämpa till max för att få det som jag vill... Det finns så många människor som inte lever fullt ut, utan snarare tar det som finns tillhands för att det är bekvämt och för -vad jag tror- att de är livrädda för att bli ensamma... Skulle vägra leva så. Faktiskt. Det här är det enda livet vi har, det vore ju jävligt onödigt att sitta på hemmet när man är 80 och upptäcker att man slösat bort livet på en massa onödiga saker. Nej. Aldrig. Dagarna går sanslöst fort och det står ju liksom inte på... lika bra att njuta av varje stund nu. Även om det är att bråka om vem som ska diska. Ahaaaa... ;)

Fick reda på igår att min älskade kusin, hans syster och hennes son kommer komma med på jul. Galet vad många vi kommer bli! Men det kommer bli så otroligt mysigt. Trots att jag har noll julkänsla nu så känns det ändå som att julaftonen kommer blir bra. Och framför allt mellandagarna. Jisses. Min nya början på livet och det känns så otroligt sjukt bra att jag nästan nyper mig i armen för att jag inte tror det är sant... Finaste, underbaraste...

ICA´s nya julreklam är ju bara för härlig btw. Såg den precis... den här nya om vart alla i personalen firar jul. Härligt!

"Älska mig sönder...
Bara du får det, älska mig sönder,
och sedan kyssa mig godnatt..."

Kommentarer


Kommentera inlägget här: