eyesan

Galet kär sambo och nybliven trebarnsmamma med funderingar kring livet, vänskap och kärlek...

Sparken...

Kategori: Allmänt

Hahaha. Ja jävlar ja. Snacka om att man är otränad. Körde sonen på sparken igår till dagis som sedan ner till mina föräldrar. Typ 3 kilometer... MAX. Och gissa vem som har sjukt ont i högra ljumsken idag då? Hahaha... Helt galet!

Jobbade på vanliga jobbet igår, sedan hoppade jag in extra på den här hockeypuckstävlingen. Och hövva, vad det var mycket att göra. Har inte jobbat match på SÅ länge, kände mig verkligen helt ringrostig. Det blev ju inte hellr bättre av att jag började dagen skittidigt på morgonen med ett blodtrycksfall som jag höll på att svimma utav. Dryg skit! Var ju tvungen att gå upp tidigt (läs 05.30) för att hinna göra oss iordning till lucia på dagis. Allt var frid och fröjd, kom till dagis någolunda i tid och sedan stod jag där och grät en skvätt. Jesus, vad jag är blödig. Tur det var mörkt alltså... :p Ungarna är ju så satans söta att jag bara grinar av synen... Och de stod där, sjöng falskt, petade varandra med ljusen och stjärnorna överallt... En lucia fick kronan över ögonen och det tog ett tag innan fröknarna såg det trots att hon kämpade vilt med att försöka få tillbaka kronan över mössa. Jisses vad gulligt alltså!  En liten blond tjej var dessutom stjärngosse
vilket är så fräckt bara det... Sötrumpor allesammans! Sonen var tomte och njöt för fulla muggar. Han sjöng för glatta livet och jag bara grät... Hövva alltså. Hur ska detta sluta?!?!

Nåväl, efter lussefirande, fika och allmänt trevligt kackel med alla föräldrar så masade jag mitt arsele till jobbet. Slet som ett djur hela dagen. Sedan hämtade jag sonen, lämnade honom hos päronen, fikade igen och sedan upp till andra jobbet för kvällspasset. Och herrejesus vad det var ovant. Bommade inte så mycket på legkollen iallafall... Värsta var en -79a, men han var godkänd ändå, eftersom han såg lite smått retard ut. (jaja, inga julklappar 2013 heller...) Bästa var en kille som fyllde 901211 !!!!!!! Hahahahaha.... Grymt skojjigt alltså. Det är sjukt svårt att se vilken ålder fok har, vissa ser ut som att vara 25 och så är de 17. Andra ser ut som 18 och är 26. Pinsamt jag vet, men vad fan. Hellre be om leg en gång extra än att servera någon alkohol som inte ska ha. För DÅ blir det jobbigt. Men en sak jag märkt är att folk blir mäkta upprörda över att visa leg då de är mellan 20-24 år. Vilket är sjukt sinnesjukt... för är man under 25 så får man ju vänja sig vid att behöva visa leg... så enkelt är det ju liksom bara. Det roligaste jag var med om för ett par år sedan då jag jobbade i nån bar var en kille som såg ut att vara typ 17. Så jag frågade om leg och han bara: "Men vaa??? Ska du ha leg?? Hahaha..." *flinade arrogant* och så visade han id-kortet.... Killen vad född -86 !!!!! Och han var typ 19 då eller nått. Vilket är helt galet och jag svarade -"Och det var nått att skryta med?" Jisses, killen var ju knappt torr bakom öronen och då behöver man inte lägga till den attityden liksom!
Jaja... allt gick bra, jag kom hem och varvade ner i soffan. Somnade alledes försent och skulle upp tidigt imorse igen för frukostjobb. Har varit helt jävla slut hela dagen, SJUKT ont i kroppen kan jag lova. Fy fan alltså. Kom hem efter att långa, helvetesdagen äntligen tog slut (var själv på jobbet, arbetade som bara fan och jag var totalt slut) och däckade i soffan. Sonen slocknade han med redan vid 18. Och han sover fortfarande. Jisses, det kommer bli tidigt imorgonbitti nu. Fuck.

Efter min powernap så kom min älskade vän M förbi och vi satt och kacklade skit och drack lite öl. Känner mig helt lullig på ett par öl liksm... snacka om att jag är utarbetad nu i kombination med förlite sömn. Hövva. Men det var så trvligt och vi pratade om allt i livet, relationer, barn, äktenskap, otroheter mm... Har gått igenom det mesta vi funderat på och alla slutsatser orkar jag inte delge just nu... de kommer efterhand helt enkelt. Men jag är så glad att M har kommit tillbaka i mitt liv igen, han är världens bästaste och alledes underbar. Jag är så glad att han äntligen mår bra nu och är lycklig!!!! Det är nästan på årsdagen nu som vi återfick kontakten... härligt härligt!! Han svirade vidare här för ett tag sedan och jag ska väl strax gå och få lite skönhetssömn. Inväntar väl dock en kaffedrickande kompis som snart kommer och knackar på i fyllan och villan då han inte vill gå hem... Suck för fulla kompisar alltså. :)

Bla, bla, bla... Nu blev allt jag skrev en massa dravel bara. Precis som alla andra och det var ju inte planen med allt dethär. Jisses, jag skiter väl i att förklara vad jag gjort under dagen. Jag vill ju skriva om allt vettigt jag har på hjärtat, alla tankar och alla funderingar. Men nu blev det visst inte så, utan snarare en återberättelse om vad jag gjort. Beige... Är nog trött och lite full. Haha. :p

Hur som haver så har dagen nästan oavbrutet handlat om fina, fina karln i tankarna. Det känns bra. Det känns rätt. Det känns som att det äntligen kan gå vägen. Jag hoppas innerligt och mitt hjärta slår förfullt. Fy vad jag tycker om honom. Som min kära M sa, det kanske har sin mening allt som sker i livet. Alla signaler, alla händelser... allt egentligen. Det leder oss vidare och allt handlar väl egentligen om hur vi tolkar det och vilken väg vi väljer att gå?!?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: