eyesan

Galet kär sambo och nybliven trebarnsmamma med funderingar kring livet, vänskap och kärlek...

Bättre sent än aldrig?

Kategori: Allmänt

Jag håller fortfarande hoppet och det positiva tänket uppe. Beteendet KAN ju förändras.... snart. I framtiden. Framöver. I sinomtid.... HA.

Hela veckan har gått, vet knappt vad jag gjort undertiden. Eller jo, jag har jobbat och städat som vanligt. Suck. Känner mig sjukt trött nuförtiden, la mig kl. 21.30 i lördags. HAHA. Har nog inte hänt på typ 6 år?! Har varit mycket på jobbet medn framför allt oerhört mycket i tankarna. Det är verkligen helt jävla galet alltihopa. Och jag önskar att allt bara löste sig automatiskt... visst kommer det ju att lösa sig... men frågan är ju hur kämpig vägen dit blir? Jag är fullkomligt livrädd över att ta steget. Samtidigt så är ju dethär precis det jag vill ha... Helst av allt skulle jag bara vilja ligga ihopkrupen och gömma mig, så får andra ta tag i mitt liv... men jag vet ju också att jag måste utvecklas... Jag måste våga. På alla sätt.

Slet som fan på jobbet igår, fullt utcheck. Och sedan kom cheferna och bjöd mig på restaurang. DET kallar jag lyx! :D Men sedan hämtade jag upp lilleskrutten hos mami och papi där han busat hela dagen och så drog vi hem och tog tag i förrådet här hemma. Jag slet som en dåre vilket resulterade i en jävulsk ryggvärk och det var lite jobbigt att jag inte tänkte mig för ordentligt... det kommer ju gå åt skogen om jag håller på sådär. Kroppen orkar ju inte!! Men jag fick mycket gjort iallafall... Det innebar 7 (!!!) säckar med pantflaskor/burkar, 3 säckar med textilskräp, 1 kasse med hela kläder till uff/emmaus (?) 3 säckar med brännbart, 2 små bord som ska kastas, troligtvis en gammal fotölj som gett upp, samt en kartong med deponi och en kasse med elavfall. Wiieehhoo. Nu kan man liksom GÅ runt där inne. GALET!! Det som finns kvar är lite av lilleskruttens gamla kläder som ska sparas, en julgran, plastutemöblerna, två möbler som inte är mina och en micro (som även den ska kastas förtusan!)  spjälsängen och lite andra bäbisgrejjer ifrån skrutten... Så nu står skräpet där inne i väntan på ivägkörning vilket troligtvis sker idag. För jag behöver städa inne också, det finns SÅ mycket skit här inne alltså. Och jag måste verkligen rensa! Jag förundras av det här sjuka sparbeteendet man har. "jamen, den här grejjen kan ju vara bra.." Så sparar man år efter år... och sen när man väl bestämt sig för att kasta bort den, liksom 8 år senare... DÅÅÅÅ behöver man den! SJUKT!! Och flyttar vi snart (i framtiden, framöver :p ) då vill jag ICKE ha så satans mycket skit med mig upp. Oerhört onödigt. Fatta vad jobbigt det kommer bli dessutom. Hua.

På tal om ingenting har jag kommit på en sjukt bra morsdagspresent till min mamma. Snart så... Mouhaha...

Jag och skrutten körde musicquiz i veckan, med melodifestivalslåtar. Han sjöng ur flera stycken och så skulle jag gissa vilka det var... Sedan var det min tur och då fick jag ju inte ta de låtarna han sjungit. Svårt liksom... :( HUr som haver, jag sjöng La Voix (sjöng och sjöng... nu ska jag inte ta i ) och han bara: Men åååhh... det är ju Malena!!
Sedan sjöng jag en annan låt som han tog direkt. På tredje låtten blev det svårt eftersom vi hade gått igenom alla låtarna vi kan ifrån årets tävling. Så jag sa: "Men det här låten kan jag bara två ord av så det blir nog svårt..." Okey sa skrutten. "Höga klackar" sa jag och skrutten bara stirrade på mig som att jag var dum i huvudet och sa: "Men ååååååå.... Det är ju SCOTTS mamma!!! " HAHAHA.... sötunge det där!

Och jag är så satans glad över min fina karl som äntligen tagit tag i sitt liv. Hoppas verkligen att det här funkar för honom nu. Han får ju göra det han älskar mest i livet och dessutom få tjäna pengar på det i slutändan. Hoppas hoppas det funkar. Dessvärre innebär ju det att vi kommer få ännu mindre tid ihop men det är väl bara att gilla läget.... Snart har vi en evighet tillsammans... men jag är så stolt över honom och det han valt att göra med sitt liv. Kreativitet och skapande är hans grej. I like och jag är så glad! Och snart ses vi igen, inte långt kvar innan jag drar iväg igen. Lovely.

Ajust det. Jag ska äntligen ta tag i rökningen igen. På allvar... Nu lär jag ta i med hårdhandskarna och köra någon slags armédiciplin på mig själv för att fixa det. Så planen nu är att varje gång jag är röksugen så tvångskommenderas jag till att göra en sjuhelvetes massa situps. Tror vi att det funkar??? Sir, yes SIR!!!

Nåväl. Ska väl ta tag i denhär dagen också istället för att sitta i soffan och vara fet. Tjohoo.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: