eyesan

Galet kär sambo och nybliven trebarnsmamma med funderingar kring livet, vänskap och kärlek...

Dreggelmage...

Kategori: Allmänt

Skickade ett mess till min karl tidigare. Berättade att jag låg ute och solade, hade käkat mat och skulle trycka i mig en glass. Vädret var strålande och jag tyckte livet kändes bra. Saknade honom dock, önskade att han var brevid mig så att jag fick somna på hans mage där i solskenet och få dreggla lite.... Har ju tydligen blivit en vana att dreggla på magen när jag somnar. Han bara garvar åt mig när det händer... och skrev i messet att det vore ju helt underbart om jag kunde göra det idag... snacka om kärlek!! :D Snart så... mycket snart. Åh, vad jag längtar. Det är på ett sätt skönt att få längta efter varandra, att få sakna... men i längden är det skitjobbigt och jag lider varje sekund. Jag för ju trösta mig själv med att saknaden och längtan inte är förevigt.

Pratade lite med mina chefer om det idag, just eftersom de fick reda på lite detaljer sedan igår och jag kan meddela att det blev dramaskri. De är fullkomligt jätteoroliga över att jag ska lämna dem så halva dagen idag gick åt att skämta om jobbet och att de aldrig ska lämna några som helst referenser till andra jobb och jada jada jada... Jag ska ju minsann stanna kvar där och ALDRIG lämna jobbet. HAHAHA... Sicka knäppgökar! :D Det är ju skönt att de verkligen är måna om mig och bryr sig.. och att de uppskattar mig och inte anser att jag är lätt att ersätta.

MEEENN....

Det är ju ganska långt kvar till dess...


Hade ett fint samtal med pappan igår också. Det var rackarns skönt att få prata lite och att han faktiskt försöker. Bra. Pluspoäng där. Jag hälsade till LilleSkrutten att han ringt och hälsade. Skrutten sa glatt: "Hälsa tillbaka!" och sedan var det inte mer med det. Oerhört skönt att han är lätt att tass med, men jag vet ju hur mycket han saknar sin pappa och framför allt en manlig förebild.

Idag var skrutten på kalas och levde rövare.... Jag kan ta och meddela att han såg ut som ett mindre sandtag när vi hämtade honom. Han hade ju såklart hittat på en gigantisk sandhög utanför bystugan som alla ungar slängde sig i. Vilket resulterar i ofantliga mängder sand. Såå... ungen var toklortig och ligger nu i badet en stund (efter att ha lortat ner sig lite mer med grannungen då de lekt hela kvällen ute på gården) Och förlåt älskade Lady K. Jag LÄR NOG städa bilen åt dig! :D

Imorgon är det en miljard med saker som ska fixas... Men jag ska nog göra så lite som möjligt och bara njuta av solen istället. Är som sommarvärme ute nu och det är ju alldeles underbart. Ett par dagar till nu så slår alla träden ut. I like alot.


ÅÅÅHHHH... tycker livet är orättvist men jag ser en ljusning iallafall.


Love Love Love


.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: