eyesan

Galet kär sambo och nybliven trebarnsmamma med funderingar kring livet, vänskap och kärlek...

Underbart...

Kategori: Allmänt

Idag verkar det ju bli en alldeles underbar dag. SItter här i soffan och lyssnar på Take Thats samlingsskiva "Never Forget". Ja, jag vet... det kanske är töntigt. Men jag kan säga att de är så satans bra, det finns så mycket minnen till dem och jisses vilken gladmusik!!! :D Wiieehhoo!! Dricker kaffe, tvättar (äntligen fanns det en tid) Lilleskrutt har åkt iväg till ishallen för kusinens hockeymatch och min fina, fina, fina karl ligger och trynar i sängen. Och vrålsnygg är han. Galet verkligen!!
Han kom i torsdags så då blev det myskväll. Sedan jobbade jag frukost på fredag så han tog lilleskrutten till dagis på morgonen... det hade gått bra och det är ju kanon att han får öva lite... ;) Skrutten är i eld och lågor över fina karln, de fungerar verkligen så bra ihop och det märks så väl att skrutten gillar honom. Karln hade dessutom sin lilla missa med sig hit och det är ju skruttens favvo också. Hon ska få bo här ett tag med oss, vilket känns jättestort att jag ska få ha ansvaret över karlns lilla hjärta... Men hon är ju så söt och det fungerar bra, över förväntan faktiskt. Hon och den långhåriga asgamen jag har fungerar klockrent ihop. De började busa redan första kvällen!! Söta pälsbollar!
Igår jobbade jag som sagt tidigt och slet på som ett djur. Fy farao alltså... jag var helt jävla slut. Men sedan drog jag hem och vi lunchade på balkongen. I tshirt. Och svettades. Jag älskar våren... Helt jävla galet alltså. Sedan gick vi hem till mina päron och grillade för första gången iår. Och jag kan ta och meddela att det var så satans gott att det knappt var möjligt! Åt så vi i princip sprack. Jammy. Drack ett par öl och flamsadeoch hittade på usla hejjarramsor med min galna familj.... Knäppgökar allesammans. Åkte sedan hem, vm i turbomys och däckade i soffan som vanligt. Härligt. :p
Idag så ska lilleskrutten på maskeradkalas och sedan sova hos mina päron eftersom jag och karln ska på inflyttningsfest och troligtvis vidare på utgång. Ska bli intressant att se vad karln tycker om lokala utestället här... Hahahaha. Stackarn... :p

Och det känns så bra, det känns så lungt och stabilt. Säkert. Faktiskt första gången jag känner ett lugn... Det är härligt... verkligen jätteskönt att inte tänka så mycket. Klart jag tänker alltså, mest hela tiden, men nu har jag kommit in i något slags "äsch, det löser sig" -tänkande. Men det är skönt. Spännande att se hur saker utvecklar sig...
Men det är lustigt hur jag bara kan titta på honom och känna en brinnande, intensiv kärlek och bli helt mör liksom... Förstår inte riktigt vad han gör med mig, men det är underbart. Och det mest galna är att han känner likadant! :D Jag har lyckats finna den jag letat efter. Visst finns det saker jag skulle kunna önska tillkom i konceptet, men i sin helhet är det en fullträff. Jackpott. Bingo. Smack liksom... så satt jag där som en blöt blaffa i väggen. Håhåhåjaja...

Kan bara säga att livet känns förbannat bra just nu. Det börjar bli varmt, så kroppen mår lite bättre. Jag är ledig i ett par dagar och får umgås med de jag älskar mest, missarna mår bara fint och det finns faktiskt lite pengar kvar på kontot... :p Livet går bra nu helt enkelt... (än så länge som pessimisten tänker)

Avslutar dagens inlägg med texten av Take Thats "Magic" och önskar er alla fina underbara människor som läser om mitt oerhört intressanta liv en underbar lördag!


Spirits move me, every time I'm near you
Whirling like a cyclone in my mind
You're my life line, angel of my lifetime
Answer to all answer I can find

Baby I want you come, come, come into my arms
Let me feel the wonder of all of you
Could it be magic now, now, now and hold on fast
Could this be the magic at last

Baby take me high upon a hillside
High up where the stallion meets the sun
I could love you build my world around you
Never leave you till my life is done

Kommentarer


Kommentera inlägget här: