eyesan

Galet kär sambo och nybliven trebarnsmamma med funderingar kring livet, vänskap och kärlek...

Svininfluensan?!

Kategori: Allmänt

Det är ju bara att hoppas på att det var en släng av den jag haft nu. Vore ju inte omöjligt med tanke på att vi blivit smittade av en som varit jorden runt typ. Hur som haver, jag dog inte och det är ju bar att hoppas på att det är avklarat nu.

Började alltså bli sjuk i onsdags, halsen värkte som fan. Blev snorig på fredagen, såklart... sista arbetsdagen på jobbet innan semestern och samma dag som underbara karln kom hit. Fredagskvällen var alltså lugn, vi myste gärnet och plockade poäng som fan. Lördagen var lugn också, under dagen iallafall. Satt och käkade frukost på balkongen och svettades som en dåre. Både av värmen och av måttlig feber... fy fan, det bara rann om mig alltså!! (Kände mig som världens äckligaste männska hela helgen som bara snorade och var svettig. Tur karln tycker jag är söt ändå) Drog ned till päronen på eftermiddagen för kräftskiva och grejs. Underbara karl, underbar familj, underbara vänner... En jättehärlig kväll men jag var helt slut verkligen. Snöt ihjäl mig nästan. Urrk. Kom hem relativt tidigt och så plockade vi lite poäng till. Fan. det börjar ta sig!! :D Hade ont i luftrören så jag höll på att avlida men lyckades slockna tillslut. Så underbart att få somna brevid honom alltså... det är ren och skär lycka faktiskt.

Söndagen var bara VM i mys och extremt mycket snorande. Hövva.

Måndag åkte den där underbara varelsen och hjärtat brast en smula. Hade haft en så skön och avslappnad helg och det är alltid lika jobbigt när han ska åka. Tur det handlar om 4 dagar nu bara, för imorgon åker jag uppåt igen. Underbart och så extremt välbehövligt. I förrgår kväll när jag skulle sova, strax efter midnatt pga att jag sov bort halva kvällen i ren utmattning, fick jag såndär extrem jättelängtan och höll på att sakna ihjäl mig. Annars brukar det ju gå ganska bra att somna ändå, visst är det drygt att somna själv... men på något sätt har jag ju liksom vant mig. Men den där natten var det hemskt verkligen!!!! Hua, hade kunnat ge min högra arm för att få vara hos honom då!

Skrutten är en understimulerad PITA mellan varven... galet jobbigt att ha honom runt sig heeeeeela tiden. Tur är att han är bästa kompis med målarna nu... Så fort han vaknar på morgonen drar han på sig sina blåbyxor och sticker ut och hänger med dem. Jisses liksom... Har sagt åt "chefen" att han måste säga till skrutten om han är jobbigt, men det är tydligen helt lungt. Humor när man kommer ut och hittar ungen längst upp i en målarskylift liksom!! :S HJÄÄÄÄLLLPP!! Men skrutten njuter i fulla drag och vill leka med dem heeeeela tiden. På tal om måleri har jag målat klart mitt projekt jag hållt på med. TROTS att jag varit så sjuk. Imponerad. Svart och snorgrönt som karln sa. Snyyyygggt! ;)

På väg att bli frisk nu helt enkelt... har röjt i skruttens rum idag och möblerat om. Blir skitbra bara de kommer och hämtar det skitfula stora bruna skåpet... (imorgon äntligen!!!!) Har inte grejjat som en idiot... jag lovar... bara lite lagomt. Och det kändes ju direkt liksom. VM i buff nu. Känns underbart! :D

Nåväl. Finns egentligen MYCKET att skriva om. Många idioter finns det gott om som man säger. Men som min syltrygg till lillebror alltid säger: "ORKA"

En sak jag innerligt hoppas är dock att juntan i Burma kommer brinna i helvetet snart. FY FAN för dem!!!! Varför i hela friden GÖR inte länderna något kraftfullt? Mot hela militären och "regeringen"... Det är ju helt käpprätt åt helvetet. Sverige som ändå har ordförandeskapet i EU i år... VARFÖR GÖÖÖÖRRR NI INGET??? Det räcker ju inte med att inskaffa exportförbud i landet och skärpta sanktioner just för de 4 nyckelpersonerna... det fattar ju vem som helst. Gör något rejält. Sätt förbud för Kina och Ryssland också... Se till att Frankrike gör mer än att uttala sig (chockartat iofs) i frågan. TA TAG I SITUATIONEN!!!! NUUU. Fan, jag blir ju helt rabiat alltså...


Nepp. Ska pudra näsan innan jag får kvällsdate x 2 . Fan, måste nog skaffa kölappssystemet igen! MOUHAHAHA!


.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: