eyesan

Galet kär sambo och nybliven trebarnsmamma med funderingar kring livet, vänskap och kärlek...

Paltkoma...

Kategori: Allmänt

Å herre jesus vad jag är trött nu... har hållt på och grejjat hela dagen känns det som och ändå har jag inte gjort något speciellt. Vi hade ju pysseldag hos päronen så jag och skrutt byggde vår pepparkaksborg, sis och papi gjorde köttbullar (gudomligt goda) och mamma sina nötkakor (grymt goda som vanligt btw...) Skrutt och kusin har busat hela dagen och bädis har ägnat sig åt att göra sin mamma illa. VM i förvärkar as always, bådar verkligen gott för framtiden! Tror inte en sekund att den där lilla kommer vara kvar i magen tills februari, men bara för att jag misstänker att han kommer tidigare så kommer jag säkert gå över tiden med över tre veckor och därmed äta upp allt jag trott... Hua. Jaja, det kör igång när han är redo och sålänge det blir nästa år är jag nöjd!

Känner mig så fruktansvärt irriterad också... Unga, naiva människor är ju fantastiskt hopplösa. Det ska bli så skönt när de växer upp och lär sig mer om livet. Jag var likadan i den åldern, trodde jag visste om och förstod allt... men ju mer åren gick och jag utvecklades lärde jag mig att det visst inte alls var som jag trodde. Nu vet jag om det, alltså kan jag tycka de är unga och naiva eftersom jag är gammal och vis och förstår att man lär sig hela livet... Haha. Ja, jävlar vad jag är bra helt enkelt... :D

Snart åker min son på en propp eftersom han aldrig lyssnar på vad jag säger!!! Sängen är INTE någon leksak... det är MIN säng och den ska han INTE vara i... Hur satans svårt ska det vara att förstå det???? Hundra gånger om dagen tjötar jag på honom att INTE slänga sig i den så fort han går förbi, att INTE hoppa i den och att INTE leka i sängen. Tror ni han lyssnar? NEJ. Barn är underbara, men det är ju helt galet vilken bergochdalbana det är i ens känslor för dem. Ena stunden är barnen det bästa som finns och hjärtat nästan exploderar av kärlek... och i nästa blir man så frustrerad och irriterad på dem att man nästan bli galen!!!!! TUR att kärleken är den känslan man känner mest annars hade jag nog tvekat inför barn nummer två...

Tycker lite synd om min karl också... han bor i en halvtom lägenhet och har inget vettigt att göra. Det gör ju jag också iofs, men jag har ju både tv, internet, katter och en skrutt som underhåller mig... Lider faktiskt med honom! Han berättade att sovrummet ser ut som skit nu pga hans nedskräpning och jag kan meddela att han kommer få stryk om det inte är städat på fredag. Mouhaha. Elaka frun kommer hem då så då är det bäst att han sköter sig! ;)
(shit... snart fredag.. HELT galet overkligt)

BLÄ. Undrar om man kanske ska gå och knyta sig redan nu?


"det här var ju lika kul som ett hagelregn i november" eller hur det nu var min bror uttryckte sig...


Heppåre...




.

Kommentarer

  • Kicki säger:

    Heppåre <3

    2009-12-12 | 23:45:34

Kommentera inlägget här: