eyesan

Galet kär sambo och nybliven trebarnsmamma med funderingar kring livet, vänskap och kärlek...

Shut up...

Kategori: Allmänt

and sleep with me...

En fin liten bit av "Sin with Sebastian" som var världens hit för ungefär hundra år sedan. Oerhört intelligent text också måste jag medge... Haha.

Har varit duktig husfru idag, städat, packat och tvättat fönster. Wiehoo. Det tar sig som mordbrännaren skulle ha sagt! Planen var ju att ta tag i det redan igår, men eftersom jag hängde på telefonen och ringde vetrinären som en idiot i 30 minuter innan hon svarade, lyckades jag få en tid direkt på morgonen till ena pälsbollen som behövde friseras. Såå... gårdagen gick ju helt enkelt åt att klippa bort tovor på kattkräket när han låg avdäckad på köksbordet. Så nu är han en fin misse, dock ser han en smula skabbig ut i pälsen, och fönstrena och lägenheten blev ju rena idag istället. Någolunda iallafall... jag kan ju inte städa ordentligt förrens jag packat ned allt och flyttat bort det.

Nåväl, det reder sig.

På kvällen var jag, mamma och papi med skrutten på skruttens luciafest. Alla barnen var med i luciatåget och jag stod ju och grät en skvätt. Jisses till att vara känslig hela tiden, men de är ju så sööööta de små barnen!! Under fikat så härjade ungarna på hej vilt och ljudnivån var inte att leka med. Mamma och pappa trodde att skrutten skulle vara toktrött när vi kom hem, men icke sa nicke. Han slocknade 20.30 efter mycket tjatande ifrån mammans sida. Jag förstår inte varför han inte kan somna på kvällarna nu, visst är det mycket åt honom med skolan, flytten och den stundade julen, men allvarligt?! Han är ju nästintill i koma på morgnarna när vi ska upp vilket resulterar i att vi alltid kommer på minuten till skolan. Borde inte ungen vara tröttare på kvällarna då? Eller åtminstånde inse att han behöver somna tidigare?!?
Hur som haver... nu sover han iallafall och det är ju bara en dag kvar nu innan vi får helg och kan sova hur länge vi vill!! Sedan är det ju faktiskt bara 5 dagar kvar innan denna termin är slut. Helt galet egentligen!

Är ruskigt förbannad nu också... det står en biljävel utanför här på tomgång och har stått så i snart 2 tim. Gissa om jag ska ringa det företaget och skälla skiten ur dem imorgon?? Känns som ett bättre alternativ än att gå och spöa skiten ur bilägaren nu liksom. Fattar bara inte varför han måste ha bilen igång för, han går runt och mäter en massa, har gjort så sedan före 18, men nu måste han ha lyset på bilen igång så därför står hela bilen och brummar. Känns ju oerhört nödvändigt och fruktansvärt miljövänligt. *NOT* Sicka idioter det finns...

Btw är det mäkta intressant att mitt förra inlägg blev tredubbelt läst än vad det brukar... Och ännu intressantare är ju att människor jag inte trodde läste min blogg, tydligen gör det. Och det var ju trist att just en person tog åt sig av det jag skrev, speciellt eftersom jag verkligen inte syftade på varken henne eller hennes karl. Men hon ska ha cred för att hon ringde och frågade vad jag menade... Det är ju ett ypperligt sätt att ta reda på sanningen, istället för det här klassiska och oerhört irriterande  "he said, she said" ...

Men alla som råkar ramla in här ska veta en sak... och det är att det här faktiskt är MIN blogg. Där jag skriver precis vad som faller mig in, jag ordbajsar precis som jag själv har lust med och om ni stör er ska ni sluta vara så nyfikna och låta bli att läsa...

NU åkte biljäveln. 2 tim senare. *AAUUURRGG*

Vill flytta NU. På direkten. Pronto. Inte en sekund senare ju.... Vill hångla med min karl, vill bada skumbad med tända ljus, vill mysa runt i min morgonrock och bara få vara... Vill få vakna varje morgon brevid min fina snarkandes vrålsnygga slusk till karl och få känna hans hand på min mage och bara njuta av kärleken jag får... Vill få se mina pojkar sitta brevid varandra och rita tatueringar ihop, se lyckan i skruttens ögon över sin bästaste "plastis" som han själv skulle ha uttryckt sig... Vill se tjockdoddan leka "jaga" (om hon nu ens orkar med det längre?! :D ) med husse och hans smala kycklingben... Vill få gossa med vår fina bädis dagarna i ända när han väl behagar komma ut... Vill få leva där uppe utan att känna stress över att jag måste åka "hem"... för då är jag ju redan hemma! Jag vill NUUUUUU...


Bädis har ett gympapass i magen nu igen... och hicka... precis som vanligt helt enkelt. :D


Nepp. Roligare än sådär blir det ju inte idag iallafall. Natt!



.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: