eyesan

Galet kär sambo och nybliven trebarnsmamma med funderingar kring livet, vänskap och kärlek...

Cirkusen har lämnat...

Kategori: Allmänt

Ja herre jisses vad jag har jobbat denna vecka... Det har dock varit så sanslöst kul så det är ju därför jag överlevt. Det sliter som bara fan på kroppen och jag har ju haft så stördt ont redan innan pga kylan så det här var fan drygt åt lilla mig. Men det roliga överväger ju det onda. Jag älskar att vara där bakom, fixa med en massa... Finnas till för de som står längst ner i näringskedjan. De här som är längre upp, de "fina" folket ger jag verkligen inte så mycket för... De flesta är sanslöst högfärdiga och sånt pallar jag inte. Det var ju härligt att se alla fina pojkar, både bland artisterna och bland roddarna... Dock så är de flesta väldigt fina av sig. MEN... denna gång var de flesta oerhört trevliga, förutom en sångerska ifrån ett av bidragen. Men i övrigt så gick det som smort. Tror de gick bra, förutom all pasta som serverades. Det kommer nog köket få skit för.
Det har varit en kalasbra vecka, mycket tack vare mina fina arbetskamrater som förgyller tillvaron... Jag längtar redan tills nästa gång. Melodifestivalen 2010??

Privat så har det hänt så mycket, trots att jag knappt hunnit med... här kommer en liten redogörelse:

Penntrollet har ju bränt sina broar, vad han gör har jag inget med att göra... men när han ljuger för mig blir jag förbannad. Sånt tolererar jag inte. Det har inget med känslor eller kärlek att göra. Det handlar om respekt. Som jag trodde att han hade för mig, men uppenbarligen inte. Grejjen i sig gör mig inget, det är just det att han ljög om det. Dålig stil verkligen.

Den här söta saken som jag dejtar är ju bara för fin. Har umgåtts för lite senaste tiden, så jag kan inte säga vad jag känner och vill mer än att vi just dejtar. Jag har så mycket annat inom mig som jag måste ta hand om innan jag kan bli seriös. Men jag tycker om honom, han är väldigt omtänksam och härlig. Jag menar, hur många andra kommer förbi ytterdörren efter att jag jobbat hårt arbetspass bara för att ge mig en puss? Jag tycker sådana gester är väldigt fina och tyvärr gör inte folk sånt så ofta. De här små, fina sakerna man gör för varandra för att visa uppskattning. Det är ju inget stort, utan bara en tanke som blir handling. Ett sms, en postitlapp, ett vykort, en kram...  Jag vet att jag är rättså dålig på det.. Jag tänker ofta, men handlar mer sällan.... Måste skärpa mig med det.

Jag kommer ihåg en gång med exet. Den här Vladimiir som jag brukar kalla honom... Jag hade jobbar halva natten och var helt slut. Blir väckt på morgonen av att han (och dottern tror jag) sitter på sängkanten och väcker mig. Han säger godmorgon och att vi skulle åka till staden här brevid för att käka lunch på McDonalds.
-"Jamen, jag vet att du jobbat så mycket, har väldigt ont och inte kommer orka laga mat. Och dessutom älskar du ju mcdonalds så jag tänkte det passade bra!"
Bara sådär liksom. Världens finaste tanke och handling. Det där är nog något jag aldrig kommer glömma. Han är ju dessutom en utav de ytterst få som engagerat sig i sjukdomen, sökt reda på fakta och någon eventuell hjälp. (inte för att människor SKA engagera sig, absolut inte!!! ) Han och jag har en speciell kontakt, det kommer vi nog alltid ha. Och jag kommer alltid älska den mannen även om jag nu kommit över honom som en kärlek, nu är han "bara" en vän. Och han har lite svårt att säga vad han känner, istället så visar han vad han känner... Och det har han alltid gjort. Speciellt genom sådana här grejjer.

Jaja. Inatt har jag drömt helt sjuka grejjer. Galet verkligen. Bland annat att ena katten blev påkört, pratat kärleksproblem med SnyggErik, hållt på å plockat ner cateringen i caselådor och grejjat med alla roddare, drömt om en jävla massa sex... offentligt på en fest dessutom. HAHA. helt stört!! Snacka om att hjärnan gått på högvarv senaste veckan!!

Ska ta och sanera mitt hem nu, ser ut som SKIT och behöver desperat tvätta. Huga. Och handla.
Ikväll blir det myspys med lilleskrutt och sedan reprisen av melodifestivalen med min dejt! Wieehoo... äntligen lite tid tillsammans! (och vuxenaktiviteter... *pik pik*  :D och på tal om det, jag tror fan att medicien fungerar. Tog sista tabletten i torsdags. Och det känns fan bra fortfarande! YES, inte en dag försent kan jag lova!!)

Nåväl. Imorgon blir det nya friska tag på vanliga jobbet. Tillbaka till ruta 1.

*puss*


.

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Två år kvar tills de förhoppningsvis kommer tillbax ;)

    2009-02-22 | 21:18:35
  • Rebecca säger:

    opps. jag skrev den förra :D

    2009-02-22 | 21:19:06
    Bloggadress: http://rebekkaz.blogspot.com

Kommentera inlägget här: