eyesan

Galet kär sambo och nybliven trebarnsmamma med funderingar kring livet, vänskap och kärlek...

Dunderkur och otrognas paradis....

Kategori: Allmänt

Hann äntligen till doktorn idag, jag ringde honom och han ville jag skulle komma dit så han kunde fixa medicin... Så jag stapplade in där med två huliganungar i följe (eftersom lilleskrutt hade sin bästaste kompis med hem ifrån dagis idag...) och fick recept. På två jävla sorter. Wiieehooo säger jag bara. Synd att det inte var morfin bara... :D Hoppas hoppas hoppas att det fan blir bra nu, jag orkar inte ha det såhär länge till... Så nu blir det alkoholfritt i två veckor och jag storknar ju om jag inte tål det här nu eller om det inte hjälper... Shit liksom....

Har funderat mycket om otrohet idag... Det är ju lustigt att  människor väljer att vara otrogna sin partner, jag förstår inte att man inte gör något åt sin situation i det fallet. Helt galet. Och då börjar ju jag fundera på om min partner skulle vara otrogen mot mig... det är ju galet om det skulle hända, för jävlar i havet vad han skulle få stryk... Men jag hoppas och tror att det aldrig skulle hända, för så jävla blind är jag inte. (säger jag nu ja, hoppas innerligt att jag aldrig kommer stå där med skägget i brevlådan...) Att jag varit "den andra" i några fall är ju en helt annan sak... eftersom det inte är JAG som är upptagen. Det är inte JAG som tvingar personen att vara otrogen sin fru/sambo. Det är helt och hållet HANS val... och HANS ansvar. Och visst, moralfel av mig.... men återigen. Det är ju inte JAG som varit otrogen. Såå... nu har jag fått ut det ur systemet. Skönt.

Har ruskigt ont i alla muskelfästen idag, grönjävligt ont. Och jag hoppas att det inte blir värre av medicinen för då storknar jag. Kommer bli en hård vecka framöver rent jobbmässigt så kroppen kommer ta mycket stryk tyvärr... 
Det blir ju inte bättre av att sömnen inte prioriteras nu igen. Men det är ju så mycket annat hela tiden och gårkvällen var ju fantastiskt trevlig. Slocknade dock som ett litet spädbarn i hans famn när vi kollade film framåt natten... men det är ju inte så konstigt eftersom jag går upp så satans tidigt på morgnarna. Men det är ju alledes underbart trevligt att umgås med honom. Har ingen aning om vad som händer, det är ju alledes för tidigt för något alls, ifrån oss båda... men jag mår bra av honom. Och det är ju kalas liksom.... Så tack för att något är bra i mitt liv! :p
Det hade gått bra för honom natten innan, men allt tog ju lång tid. Shit alltså, vad rädd jag skulle ha blivit. Lilleskrutt brukar ju få krupp, ibland så illa att man står redo för ambulansen liksom... och jag vet ju hur sanslöst rädd man blir då... :S Men tur det gick bra ändå och att allt ordnade sig.

LilleSkrutt var superduktig på sitt skidlopp... Han hade fixat fyra varv och tappat skidorna två gånger (bara) .... Imponerande eftersom han ju bara åkt skidor i 20 minuter dagen innan liksom... :D Duktig unge det där!
De söta små huliganerna var så gulliga på vägen hem idag också... Lilleskrutt utbrister då vi går över bron:

"Men titta, vilken vacker utsikt kompis!!"

Otroligt att de ens reflekterade över det tycker jag, de har ju fullt upp med att busa hysteriskt mycket! ;)


Nåväl. Ska väl organisera upp mitt liv lite nu.



"Your life, a game, turn it up, turn it up with cocaine"


.

Kommentarer

  • mia säger:

    Klockren analys där, och du har helt rätt, de är han som gör fel.. kune inte sagt de bättre själv :) puss

    2009-02-11 | 20:00:03
  • Kicki säger:

    Det är klart ingenting är ditt fel hjärtat! Det är ju DU! Det är ju skillnad!;) Puss å kram!

    2009-02-11 | 21:35:18
  • storasyster säger:

    Hjärtat är fullt av skäl förståndet aldrig kan fatta

    2009-02-11 | 22:29:30

Kommentera inlägget här: