eyesan

Galet kär sambo och nybliven trebarnsmamma med funderingar kring livet, vänskap och kärlek...

Orolig...

Kategori: Allmänt

Hade förväntat mig sällskap ikväll, men det blev ett akutfall så han fick lov att åka iväg. Har inte hört något mer nu och shit vad orolig jag blir... Hoppas verkligen att det inte är någon fara... det brukar ju inte vara det, men när det gäller sådana där fall blir man ju orolig...

Lilleskrutt har varit en oerhört trevlig liten sötnos hela dagen och kvällen, han fick skidor idag av hans stenrika mamma så vi drog ett par repor här utanför... Överlycklig men jävlar vad han blir arg när det inte går som han tänkt sig. Han har precis lika dåligt tålamod som mig, jag hade jättesvårt för att göra svåra saker när jag var liten. Man fick verkligen bita ihop och bara köra på. Men det var svårt kan jag lova, så jag lider med honom när jag ser hur frustrerad han blir. Men han var så glad och imorgon ska de köra skidrace på dagis...
Efter maten lekte vi på golvet med hans älskade polislego. Nu har vi döpt alla gubbar och så lekte vi tjuv och polis/utryckningslekar ett tag. Det är så spännande att se hur han utvecklas för varje dag, han grejjar och donar, leker nya lekar... hur han funderar på livet... Och på tal om livet, han är ju hjärtskärande söt när han leker mamma-pappa-barn. Så att jag blir alledes tårögd. Urrk...

Och på tal om livet, det är ju lustigt att jag inte kan säga vad jag tycker och tänker utan att folk ska hugga tillbaka. Förstår inte att människor inte kan öppna ögonen och se verkligheten istället för att försöka slå tillbaka.

För att underlätta i deras tankebana så kan jag ju säga att jag aldrig menat att mitt liv är något mer än vad det är. Vissa dagar är det åt helvete, andra dagar är det skitbra. Jag låtsas aldrig att det är underbart och rosafluffigt.
Och dessutom så är det ju lustigt att just de här människorna tar åt sig, då jag har betydligt många fler runtomkring mig som lever i en rosafluffig bubbla där allt verkar så perfekt utåt. Det är just denna fejkidyll jag är less på... Det kanske funkar för dem, skulle aldrig duga för mig och jag skulle aldrig kunna leva mitt liv så som så många andra gör. Men det är ju roligt att just de här människorna tar åt sig tycker jag. Såå... jag undrar ju vem det är som kanske ska skaffa sig ett liv... egentligen?


Gaaaahhh... kan han inte bara höra av sig snart???


.

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Lilleskrutt är världens underbaraste! Har btw fått hem böckerna nu så snart kommer jag på besök å då blir det läsning på schemat;) Å du är den allra bästa! Tack för att du är du och ingen annan!<3

    2009-02-09 | 22:25:14

Kommentera inlägget här: