eyesan

Galet kär sambo och nybliven trebarnsmamma med funderingar kring livet, vänskap och kärlek...

Toktrevlig dag...

Kategori: Allmänt

Haft en alledes fantastiskt trevlig dag och kväll med mysigt sällskap, roliga saker, fått uträttat mycket, har tänkt mycket, pratat mycket... Åh, vilka fantasiska människor!!


Måste sova alledes strax så jag sammanfattar bara lite snabbt....

Beslutet med Honom känns fortfarande bra. Jag är bitter och sårad, men jag är lättad att äntligen ha kommit till insikt.

Jag har haft en fin dag med söta fröken och LilleSkrutt. Smått hysteriskt eftersom LilleSkrutt är fruktansvärt energisk och extremt bestämd angående mode. Han vet vad han vill ha liksom... Men jag och fröken hann kackla på rättså bra och det kändes som en härlig ledig torsdag!! :D

Hade besök på kvällen och det var ju, som alltid, väldigt trevligt. Jobbigt att vilja ha mer bara. Mer tid, mer närhet... Mer av honom utan att det ska finnas en massa störningsmoment hela förbannade tiden... Men det är som det är... och blir som det blir helt enkelt. Jag tycker så mycket om honom iallafall... och det vet han om.

Dessutom har jag kommit på att jag bytt ut ett "sen" i mitt liv till ett (eventuellt ??) "om" ... Känns ju vårfräscht och nytt....


Jag älskar min fina Lady en massa också. Hon och jag är så sanslöst smarta alltså, vi borde fan få nobelpris i smarthet!! Och vishet och ett allmänt skitstort diplom för att vi är bäst. Undrar bara när alla andra ska förstå det också?? Förstå vad fantastiskt det skulle vara om vi var gay alltså. Shit, då hade jag hittat min livspartner redan! *skratt*

Åkte på långpanna imorgon också... Syster ringde två gånger och försökte övertala mig att jobba imorgonkväll, efter ordinare jobb. Gav väl med mig tillslut trots att jag inte alls är särskillt sugen eller ens taggad för sådana bravader. Men vad fan, stå och kränga ut bärs till fulla supportar kan ju vilken idiot som helst göra.. alltså kan jag lämna hjärnan hemma imorgon så spar jag in lite på resurserna tills frukostjobbet på lördag. Wiieehhoo vad jag är smart!

Nepp. Imorgon ska LilleSkrutt på dagis och sedan kommer pappan och hämtar under eftermiddagen så det blir kalasande för skrutts del sen... Med sina favvotjejjer!! :D Han kommer vara heeeeelt slut under bilfärden hem till pappan sen! Utslagen, tapper hjälte... Sedan blir mamman barnfri hela helgen, ska som sagt jobba och sedan på födelsedagsmiddag och sedan en liten dagsutflykt till fröken M... Därefter plockar jag upp LilleSkrutt på hemvägen och sedan är det åter till rutinerna och vardagen igen... Känns bra att vara äckligt strukturerad och välplanerad. Får se om planen håller då kanske.... LOAD (Lagen Om Alltings Djävlighet) brukar ju gå hand i hand med med den dåliga karman. (som jag får lida för, trots att jag är guds bästa barn... som liksom bara vet om hur alla andra syndar till höger och vänster)

Nåväl. Ringa ett samtal, sedan skönhetssömn.

.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: