eyesan

Galet kär sambo och nybliven trebarnsmamma med funderingar kring livet, vänskap och kärlek...

Nicke Nyfiken

Kategori: Allmänt

Jag kan ju då inte förstå att folk ska vara så förbannat nyfikna. Och sedan blir jag GALET irriterad på folk som inte kan hitta på egna ämnen att skriva om i sina bloggar utan de snor vad jag skrivit om. Dryga människa. Tolka det precis hur du vill... "I don´t care" som FOB skulle ha sjungit.

Dagen började med VM i blodtrycksfall på jobbet. Var kritvit i ansiktet och satt svimfärdig med huvudet mot knäna och svettades som en dåre. Hua. Lika läskigt varje gång liksom... :S Gick över efter ett tag, sedan rullade dagen på precis som vanligt. Det gick jävligt segt dock, dels för att jag är så trött i kroppen och dels av värmen som faktiskt kom tillbaka idag. Underbart. Kroppen gör inte så himla ont idag, bortsätt ifrån inatt då jag höll på att krevera. Vet inte vad som hände men jag tror att jag lyckades klämma någon muskel/sena vid revbenen under ena bröstet. Värkte och gjorde skitont nästan hela dagen... det är ju så stördt att det ska göra ont där, hypokondriken tror ju genast att det är hjärtinfarkt på ingående. (vilket det inte är, jag veeeeeet...)

Bla bla bla... har varit hos päronen och fått mat, tvättat (jävla idiotmaskin att ta 2,5 tim på sig) och sedan lekt med sötfröken ett tag. Hon kom ner och mötte oss och sedan sällskapade vi hem där hon hjälpte till att plocka ihop lite och vika tvätten. Gosen!!

Skrutten har berättat om alla sina bravader som hänt på dagis senaste veckan för mig idag... Det innehöll ett låtsasgiftemål, tårt- och glassätande (det var ju också bara på låtsas...) kärlek, fråga chans, pinsamheter, massa bus och lek och slutligen en puss. En riktig puss. På munnen. Skutten är kär.. (mamma stolt)

Imorgon åker vi upp till karln. Ska städa och packa på förmiddagen, sedan luncha och sen åka med tåget. Kommer bli underbart trevligt och härligt. Och jag ska försöka att varva ned och bara ta det lungt... ska göra mitt bästa.

Nåväl...

"what would MacGyver do?!"


.

Kommentarer

  • Ninna säger:

    Klart fölk e nyfikna, har dom så små å fjuttiga egna liv så måste dom ju leva genom dig, förstår du väl...



    Ha det så najsigt i Hudik!

    2009-07-16 | 12:00:47
    Bloggadress: http://jagarenfestis.blogg.se/

Kommentera inlägget här: