eyesan

Galet kär sambo och nybliven trebarnsmamma med funderingar kring livet, vänskap och kärlek...

-- Longview --

Kategori: Allmänt

I got no motivation
Where is my motivation?
No time for the motivation
Smoking my inspiration


Har snöat in på Green Day igen... satans vad de är bra och jag kan meddela att jag vill SÅ gärna se konserten i oktober. Stört nog är det slutsålt men jag hoppas på att få tag i någon biljett innan det väl är dags. Shit pomfritt vad skoj!!

Är helt slut idag, jobbade tidigt och hade en relativt lugn förmiddag... som genast övergick till en hetsig dag och slutade i en galet stressig eftermiddag. Skrutten gjorde illa knät på dagis så jag fick rycka ut med tejplim ifrån apoteket och plåstra om stackarn där han satt på dagis. Fröken ringde och berättade att han fått värsta jacket i knät, på fel ledd såklart, och att det liksom fläktes upp när han rörde på benet. Och såklart hade dagis slut på tejplimmet så jag åkte tidigare ifrån jobbet. Ingen fara med honom eller jobbet, men likförbannat oerhört stressigt för mamman... Så hu har jag skitont i magen bara för att jag idiotdammsög och cyklade som en dåre till den skadade krigshjälte. Kul. Eller inte...
Fröken vad iallafall glad att jag kunde komma så snabbt (det tog ju ungefär 14 minuter ifrån att hon ringde, jag städade klart, handlade på apoteket och cyklade till dagis) speciellt med tanke på att det var fredag eftermiddag och bara två personal kvar i hela huset. Och dessutom gick det ju bra att tejpa ihop såret (hoppas jag verkligen) för att vårdcentralen en dag som denna hade verkligen inte varit rolig... alls... Så nu ligger skrutten utslagen i soffan och sover med omlindat knä och med en massa glass i magen. Gött det! Blev ju såklart inget uppföljningssamtal idag då han gjorde illa sig och jag hämtade honom tidigare, så vi skulle ta det i nästa vecka istället. Ska faktiskt bli väldigt intressant att höra hur dagis tycker att han skött sig, ligger till i utvecklingen och hur det har varit senaste året med honom hos dem...
Får se hur det blir med simskolan nu också, jag hoppas att knät är så pass bra då, annars får jag väl vattentäta det lite så han får gå sin efterlängtade skola. Har även pratat med simlärarna om att han kommer gå själv ifrån dagis till simhallen och sedan tillbaka eftersom jag kommer jobba som fan den andra veckan då det är simskolan. Men det kommer skrutten fixa galant, det är jag säker på.

Är sådär sjukligt trött idag med, vill verkligen gå ut i solen men orkar inte. Ska ha två långdagar i helgen hos päronen hade jag tänkt, få lapa lite sol och bara vara ledig. Mitt hem ser ut som beirut med det skiter jag högaktningsfullt i... Säger som alla uppkäftiga syltryggar/ungdommar: Orka!!

Btw så undrar jag ju verkligen om målare ska få betalt för arbetet eller utförd tid? De håller på att måla om husen här där jag bor... och jag kan meddela att det går inte fort för dem. Imorse vid 06.50 när jag och skrutten drog till dagis stod ställningen målarna har på ett visst ställe. När vi kom hem i eftermiddags, vid 15-tiden ungefär, stod ställningen på EXAKT samma ställe. Vilket innebär att de målat fasaden en gång ovanför fyra små fönster sedan igår vid lunchtid. Effektiv arbetstid?? Fasiken... kanske borde bli målare helt enkelt?! :o I den här takten kommer husen vara målade lagomt till hösten 2012 liksom...

Är lite plutt idag, är så jävla drygt att ha värk hela tiden, men sen blir jag lite olycklig på vissa saker. Och det stör mig, för antingen accepterar jag det eller så gör jag något åt det. Och nu befinner jag mig i ett sånt läge att jag varken kan acceptera eller agera... Hur fasiken gör man då??? Det klassiska "tiden får utvisa" ringer jävligt dåligt i mina ögon, men det är det enda jag hör just nu.... ÅÅHH... suck!

Well... får se om jag blir chockerad ikväll då.. OM Pete och Babyshambles kommer till P&L eller inte. I think not men det märks väl... ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: