eyesan

Galet kär sambo och nybliven trebarnsmamma med funderingar kring livet, vänskap och kärlek...

Midsommar...

Kategori: Allmänt

Helgen var alldeles underbar på alla sätt och vis. Jag och skrutten myste på torsdagen, han var iväg med farmor och kusinerna en sväng och jag bakade paj hos päronen. Sedan stod vi i halvregnet och kollade på majstångsresningen på samhället här. Och jisses vad jag skrattade, för den där jäklarns stången hade ju gått av!!! Men brandmännen var glada i hågen och hissade upp den iallafall! :D På kvällen kom den underbara karln så sedan blev det vm i soffmys!
Fredagen var lugn hemma, vi käkade långfrukost och sen pallrade vi oss ned till päronen på eftermiddagen. Regnet stod ju som spön i backen och det var skitkallt... med vad tusan, det är ju bara midsommar en gång om året. Bara att gilla läget liksom! ;) När solen väl kikade fram stod vi alla i köket och applåderade av lycka. Min familj i ett nötskal. Tycker lite synd om min karl som fick en smärre chock då det var galet mycket folk. Inte alls så många vi trott skulle komma, men det var jäkligt många ändå! Var upp och kollade på stora majstångsresningen och träffade lite folk, sedan hem igen och fikade på kvällen. Skrutten levde rövare mest hela dagen, jag förstår verkligen inte hur han orkade alltså... Han är så underbart söt när han kommer med kärleksförklaringar till lillskabb, han och kusinen var upp över öronen förälskad i henne den kvällen. Haha... Men skrutten var så förtjust i karln också, så han klängde väl så mycket det gick. Men de är så fina de där två. Skrutten var så söt när han utbrast att karln vad hans extrapappa! Och det är ju så... och det kommer ju bli så ännu mer när vi flyttar. Och karln är så underbar som förstår att skrutten kommer på köpet med mig... men det känns oerhört skönt att känna att det är självklart för honom att skrutten är en del av hans liv.

Lördagen var rättså seg, jag kände mig helt bakfull, sliten och jättetrött och vi skulle ner till päronen och äte lite lunch. Tror inte vi gjorde något annat än åt den där helgen... :P Var på tivolit en sväng så pojkarna fick åka karusell ett tag, medans jag stod som en klassisk mamma och höll i jackor och vinkade glatt. Haha... Lördagskvällen var enbart soffhäng, sova och dreggla på karls mage... Skrutten lekte hela kvällen med grannungen brevid så det var jätteskönt att få lite lugn och ro... Söndagen var lika slapp den, vi var till strandrestaurangen och käkade och spelade lite minigolf. Det smakade gott och gick bra, skrutten har dock världens dåligaste tålamod alltså... När han inte fick i bollen blev han helt rabiat!!! Och så har han en smula svårt att lyssna på instruktioner om hur man egentligen ska göra... Unge!!

Allt som allt har det varit en alldeles underbar helg, massa kärlek och mat, vila och trevligt sällskap med alla släktingar/vänner. Och så givetvis en massa "tanka kärlek" med den underbaraste av dem alla. Åh. Vilken kärlek. Men det är ju bara att erkänna att vi är så jävla gamla han och jag. Skäms på oss!

Under veckan har det varit mestadels jobb hela tiden. Och grejjer som ska fixas och dagismöte både igår och ett annat imorgon. Det är verkligen helt jävla galet hur mycket grejjer det är som ska styras upp hela tiden. Och mitt i allt det här, jobb, sonen, dagis/fritids/skol-möten... då ska man hinna med att städa, tvätta, laga mat, diska, vara social, slappa lite och dessutom hinna sova ordentligt?!?!? Hur fan hinner folk??? Ibland så känner jag mig galet stressad över allt... och jag vet att det kommer inte bli lättare framöver heller. Men det är så jävla surt ibland... att jag är själv om det här... Jag blir så trött på hela situationen, jag är så trött i mig själv och i själen... Jag vill bara sova. Hela tiden. Gaaaahhhh....

Idag blir det mys en sväng med Lady K. Sen jobb. Känner mig oerhört laddad.... :( Mitt hem ser ut som ett beirut, med det kostar inget extra! Städa kan jag fan göra en annan dag känner jag....


.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: