eyesan

Galet kär sambo och nybliven trebarnsmamma med funderingar kring livet, vänskap och kärlek...

Honey, Im home...

Kategori: Allmänt

Så idag på eftermiddagen kom min lilla skrutt hem igen efter sin fjällresa. Han har haft det tokskoj och var jätteglad och sa: "Mamma, mamma.... får jag åka med snart igen dit?!?!" Lycklig lite skrutt. Fått åka skoter också liksom. Lycka.

Gårkvällen var jättelugn, satt hemma och degade med sis och sedan kom Lady K och fröken förbi. Trevligt trevligt. Vi satt och kurade skymmning under Earth Hour och gick en sväng på samhället och kollade in mörkret. Jättekul att gå med två personer som är fullkommligt livrädda för mörker. Haha. Jag och sis garvade läppen av oss. Jag är faktiskt stolt över hur många runtomkring här som faktiskt släckte ner. Jag har varit så satans förbannad på alla inlägg och diskutioner på bloggar och artiklar om att folk tycker det är totalt menlöst att släcka ner. Att det bara är något kommersiellt skit och att det inte gör någon skillnad. Jag blir så jävla less på den attityden helt ärligt. Earth Hour finns till för att människor ska få upp ögonen på klimathotet. Som finns och existerar i allra högsta grad. Människor som anser att temperaturhöjningen bara är naturligt kan fan ta och dra nått gammalt över sig. Vi människor förstör jorden, det finns inget vi kan säga om det.. Vi VET att vi förgiftar vårt vatten då industrierna spyr ut kemikalier...  Vi VET att bilarna förstör naturen genom alla avgaser. Vi VET att alla sopor vi kastar inte kan tas omhand ordentligt. Vi VET att om kärnkraftverken får härdsmältor så sitter i i strålningsskiten och får lida i över 50 år för det. (och avfallen ifrån kärnkraften har halveringstid på 6 miljoner år och INGET land vill egentligen ha uranen nergrävd men det är U-landen som får lov eftersom de är i störst behov av pengar. Inga uranbehållare kan garantera att de inte läcker ur strålning. = att vi likförbannat sitter i skiten ändå när de går sönder) Vi VET att oljan snart är slut och hur mår naturen egentligen när vi suger ur alla energikällor som den innehar... Visst att det till största del handlar om alla utsläpp ifrån industrier och storstäder mm... Självklart. Men alla människor kan hjälpa till. Som genom att bara inte idiotåka med bilen, att tänka miljömässigt, att källsortera... Att inte vara så matrialistiska och att försöka tänka sig för. Både för ekonomin och för miljön. Det är inte så att vi förlorar något på det. Och det kostar inget. Så jag förstår inte hur människor kan vägra Earth Hour eller liknande händelser som faktiskt har med klimatet att göra. Det finns ingen annan plats för oss människor att bo på och jag vill gärna att mina barnbarn ska ha en jord att bo på som är så oförstörd den bara kan. Vi människor förgör oss själva. Och visst, till viss del kanske det har en naturlig gång... att jorden förintar och förändrar sig själv. Vi kanske går emot en ny istid (eller vad det nu kan bli) utan att vi kan förändra händelseförloppet. Det kan vi inte veta... Men det vi kan göra är att försöka göra är att förminska vår egen del i förstörelsen. Som att tänka sig för. Så enkelt är det. Och det finns inget försvar till att inte tänka på miljön... För hur i hela helvetet kan man resonera "att man inte bryr sig!" Vi KAN inte chansa. Den risken kan vi inte ta.

Nu menar jag inte att jag själv är moder theresa... inte alls. Men jag är medveten och jag försöker göra det jag kan. Jag handlar till största del ekologiska varor ( och det innebär att min matkasse kostar DUBBELT så mycket jämnfört med andras... men det kan jag ta faktiskt... för jag försöker påverka handeln) Visst, jag röker och jag åker bil. Men jag har ingen egen bil och jag åker oftast kollektivt som är bäst för miljön. Och ibland så följer jag inte anvisningarna med källsorteringen. Men jag FÖRSÖKER. Och jag är MEDVETEN om klimatproblemen...

Så. Dagens moralpredikan! :D

Något annat jag funderat på är det ständiga uppkommande otrohetsdilemmat. Jag känner en person som är otrogen. Trots att han varit gift länge och har hus och barn. Och han har då ihop det med en annan genom jobbet och har haft det så i flera år. Och han har inget dåligt samvete och han tänker inte göra något åt det. Han anser att han är värd det. Att ha en till vid sidan av. Jag kan inte för mitt liv förstå hur fan man tänker då?? Jag menar. Att vara otrogen en gång är ju förlåtligt typ. Men att upprepade gånger vara det, eller att ha en affär med en annan är ju överjävligt lågt speciellt när personen inte tänker göra något åt sitt liv heller.... Förstå vilket svek gentemot sin partner (som man förhoppningsvis älskat någon gång tidigare iallafall) Jag tycker faktiskt människor förtjänar mer respekt än att bli förda bakom ljuset på det där sättet...  Men jag ska ju inte säga något. Alledes förmånga runtomkring mig är otrogna åt höger och vänster och jag gör väl fel som tiger om det. Men om folk inte öppnar sina ögon och lever i verkligheten så spelar det väl ingen roll. För de skulle inte lyssna ändå. Men återigen. Jag förstår inte hur man kan leva med sig själv då man lever ett dubbeliv och tycker det är helt okey med noll i dåligt samvete. Hua. Tur jag aldrig kommer bli sån och tur att jag är liiiiite bättre än alla andra alltså. MOUHAHAHA. :p

Min skrutt är ju bara för skön. Han ligger i soffan och kollar på WipeOut då denna konversation kommer till:

-"Mamma, vet du vem jag ska bli ihop med?"
-"Öhhh... nej...?? " (chockad över att 6åringar ens är "ihop" i dagsläget??!)
-"Men gissa då mamma..." (en smula otåligt)
-"Men hjärtat... jag vet inte..."
-"Åååhh.... men giiiissssaaaaaa dååå!!!" (ännu mer otåligt)
-"Jaahaa.... då tror jag att det är den nya tjejjen på dagis!"
-ÅÅÅHH... så gissar du rätt på en gång!!!!" (stånk och stön)

Och jag sitter fortfarande i chock över att de små krypen "är ihop" liksom... GALET! Så han ska fråga chans på den här tjejjen nu iallafall. Hua... Får se hur det går för honom... :p

Idag har jag varit grymt duktig också. Jag sov iofs till klockan 12.30 (eller 13.30 efter tidsomställningen)  då min fina karl väckte mig. Han trodde jag var asbakis... hahaha.... var ju tröttmössa ju. Vi kacklade om hans spelning och sånt ett tag och sedan försökte jag ta tag i dagen. Diskade och drack ofantliga mängder med kaffe. Läste en tidning jag enbart köpt för att LillaM var med i den. (galet galet... vilken bild vad din fröken?!?!? *skratt* ) och efter att sis dragit så stack jag ut på världens motionsrunda och rörde fläsket. Var ute och gick/sprang i över en timme och sedan hem och gjorde ett halvt yogapass innan skrutten blev levererad... Och sen gick vi till pizzerian och har sedan vräkt i oss en pizza. Känns ju oerhört bra... *ASGARV* Nejdå, det var skönt ute, skönt att röra på sig, skönt att få vara själv en stund... Måste verkligen försöka hålla igång i kroppen nu. Igår så höll ju bröstmuskeln på att seriöst ta livet av mig. Hade så SATANS ont att det inte var klokt. Men... jag körde igång på jobbet och slet som ett djur och på eftermiddagen kändes det ju bättre. Slutsatsen är alltså att musklerna mår bättre då jag rör mig. Men det är ju förbannat svårt att finna inspiration att röra sig då man har ont och bara vill självdö alt. ta livet av sig alt. faktiskt dör av smärta på riktigt... FY FAN. Och imorgon kommer jag nog må skit i kroppen men det är väl helt enkelt bara att bita ihop. Möhööö...

Planen imorgon är att göra så lite som möjligt. Är lediga båda två så det blir en slapp mysdag eftersom vi förlorat helgen liksom. Måste ha lite kvalitetstid med LilleSkrutt känner jag...
Och nästa helg kommer min älskade andra hälft komma hit om allt går som planerat. My love. Underbart. Och då ska skrutten på kalas och sedan ska vi på inflyttningsfest på kvällen. Kommer bli toknice.

Har pratat med min fröken idag också. Ett långt, djupt och seriöst samtal. Och jag hoppas verkligen att hon inser vart hon riskerar att hamna i slutändan om det går åt helvetet. Vilket jag givetvis inte hoppas att det gör för henne, eftersom han är värd all lycka i världen. Men jag blir rädd av beteendet och jag hoppas hon inser det också. Min älskade fröken. Är ju rädd om dig... bara därför jag bitchar. <3

Oh well... Bla, bla, bla...

Ska ta och kramas lite med skruttungen nu och sedan ringa min älskade karl. Sen blir det fan bädden för min del också.


.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: