eyesan

Galet kär sambo och nybliven trebarnsmamma med funderingar kring livet, vänskap och kärlek...

Ojsan...

Kategori: Allmänt

Grannen gick och dog idag. Lite chockartat eftersom hon inte var så gammal... Hon var en jävla vinhagga med samtidigt så lider jag med familjen. Usch... allt blir så mycket mer verkligt nu med döden efter att brorsan dog.

Har sovit middag idag och det är fan det bästa jag vet. Trots att mobilhelvetet ringde och plingade till konstant. Att man alltid är populär när man är upptagen, jag förstår inte det?!? Blev väckt sedan av söt och vi kom fram till att vi fan ska ta och sova middag ihop när vi är barnfria och lediga... Jisses vad skönt!!
Ska snart tillbaka till jobbet, har lite specialschema idag... sedan blir det frukost imorgon igen... Wiieehho. Upptäckte dock att min favoritgäst kommer i veckan. Yes. Äntligen får jag dreggla lite i smyg... ;)

LilleSkrutt väckte mamman i morse genom att sätta ett finger i sidan på henne... Såhär gick konversationen till:

LilleSkrutt: *peta peta på mamman*
Mamman: mummlar ohörbart...
L: "mamma, mamma.... vakna!"
M: "mmm... vad är det??"
L: "Titta ut mamma!!"
M: *ser inget utan glasögon/linser* "Vaddåå? Snöar det??"
L: "Nej mamma... det är ljust ute! Det är morgon!"

(klockan är 06.30 ungefär... äckelpigg unge tydligen)

M: "jaa... det är det visst...*snark* "
Lilleskrutt står och lyser av stolthet och utbrister
"Mamma!! Jag har ju sovit hela natten i min säng... Nu får jag ett motorcykelklistermärke!!!!!"

Han var så stolt över sig själv att det inte ens var sant!!! Galet vad härligt att se vilken total lycka över en liten klistermäresgrej liksom. Och att han äntligen klarade av att sova i sin säng hela natten... Fasen, det börjar ta sig!! :D

Sedan rullade jag ur sängen, upptäckte att vattenglaset låg nedanför i tusen bitar... Jävla KattFan. Så det första jag fick göra då jag väl stod upp var att hämta dammsugaren och städa upp. Jippie.
Drog till dagis, jobbade halva dagen och handlade lite på bokrean samt satte in pengar på banken. Jada, jada, jada.... Totalt oväsentligt egentligen. Har varit sjukt trött idag iallafall, har känt mig helt pluffsig i ögonen och haft svårt att ens hålla dem uppe... Shit liksom, är såååå trött!!!  (trots att jag slocknade på soffan i nästan 2 tim nu på eftermiddagen)

Nåväl. Ska göra mig iordning för jobbet. Hade en massa funderingar och tänkerier att ta upp idag, men det får vila ett tag... Är satans trött i huvudet känner jag.

"I just love blaklader..."


So long...



.

Kommentarer

  • mia säger:

    jaha, så bara vänta sådär tre år till då tills han sover själv, då vet ja va ja har gett mig in på här hemma :) puss

    2009-03-03 | 20:51:39
  • Rebecca säger:

    haha klockren kommentar Mia :D

    Får man fråga vad damen köpte för böcker?

    2009-03-04 | 00:58:02
    Bloggadress: http://rebekkaz.blogspot.com

Kommentera inlägget här: