eyesan

Galet kär sambo och nybliven trebarnsmamma med funderingar kring livet, vänskap och kärlek...

Pain, bittersweet pain...

Kategori: Allmänt

Men gaaaahhh vad det gör ont idag.... Har precis vaknat, men det är ju sviterna sedan gårdagen som känns också. Det suger värre än en polsk hora faktiskt...

Har jobbat som en idiot senaste tiden, sovit alledes förlite och tänkt alledes förmycket. Att jag aldrig lär mig. Men tydligen så ska man inte lära sig av sina misstag, utan man ska göra nya hela tiden... Man ska aldrig se bakåt överhuvudtaget, utan alltid leva i nuet. Älskade Lady gjorde mig uppmärksam på detta:

"Forskare antyder till och med att det bästa boten mot deppression och nedstämdhet är att blicka frammåt och glömma det förflutna, det vill säga... att aldrig lära sig av sina misstag, eller ljuga om dem.... Att tänka på gamla misslyckanden har en tendens att göra dig olycklig och passiv, så det är bättre att minnas de framgångar man haft och hämta energi ifrån dem. Dessutom är misstag definition alltid en del av det förflutna och det förflutna är irrelevant. I den takt jorden snurrar, språket förändras och vardagslivet utvecklas har du inte råd att stå stilla, än mindre att se bakåt. Fortsätt bara att springa!"

Det är ett intressant synsätt och jag kan ju hålla med till viss del. Men man måste väl kunna se bakåt för att inte vara dumdristig samt för att kunna ägna sig åt eftertanke och reflektera lite?? Det är väl en del i livet, att just lära sig, då måste man ju kunna analysera sitt beteende och därigenom blicka bakåt i livet, även på det negativa som hänt?!
Och för att göra om all denna text till mitt språk kan man helt enkelt sammanfatta det:
"SLÄPP SARJEN"



Det snurrar på rättså bra här inne, en massa olika teorier om beteenden och om valen jag måste göra. Resan är spikad nu iallafall, känns ju toppen att få träffa fröken igen. Men det kommer bli tufft med fina karln. Känns som att det blir antingen ett avslut eller en ny start. Eller en blanding av båda, beroende på hur man ser på saken. Behöver prata med honom iallafall... träffa honom och få det ur systemet. Går inte att det bara är jag som tänker... jag måste tänka med honom också. Försöka förstå hur han ser på saken. Sååå.... det kommer bli bra, oavsett hur det blir. Och efter det här trippen kommer jag ju äntligen veta vilket ben jag ska stå på... Typ.

Semesterplanerna är helt klara också... Är bara vägen dit och hem som inte är fixad. Lite svårt att kolla det innan jag vet hur jag jobbar dagarna innan. Och om vi kommer få sällskap just den veckan av fröken och hennes karl, det vore ju sanslöst kul faktiskt!

Lilleskrutten har världens hosta, inga kruppgenomslag än så länge... men det låter inte så mysigt iallafall. Ingen feber och ingen förkylnig heller... hoppas det stannar vid hosta bara och att det inte förvärras. Orkar inte med något doktorsbesök eller nattliga körningar närmaste tiden.... Vi har ju fullt upp med att planera hans rockerskalas!!

Är ledig ända tills tisdag. Känns oerhört bra kan jag lova. Lider av akut sömnbrist och massa värk, så att lite ledighet är ju extremt välbehövligt! Har fått sova okey inatt iallafall och gårkvällen lättade ju lite rent kroppsligt också... Tack fina du!

Har funderat lite på hela bloggen och vad jag skriver. Jag vet att det är många som läser som egentligen inte borde göra det, för att de dels inte har något med mitt liv att göra och dels för att de bara är nyfikna och samlar information att kunna skvallra vidare... Och jag har märkt att jag väljer mina ord när jag skriver och då förstörs ju själva grejjen. Det är är mina ord och mina tankar. Om ni väljer att ta åt er av något jag skriver, då är det fan upp till er själva att hantera.  Jag tänker alledes förmycket på hur mina val påverkar alla andra omkring, vilka konsekvenser det får... Det ska jag sluta med, för det är ju val jag gör i MITT liv... Och det är ju de enda valen jag kan ta ansvar för... Ni andra får ju ta ansvar över era egna liv helt enkelt...

Ajust det... hann äntligen förbi SötM häromdagen och fikade lite. Så underbart härligt att ses lite, tycker så mycket om honom! Satt och garvade åt vår askassa humor ett tag och jag fick kolla in deras groteskt snygga lägenhet. Fy fan, jag tror det lutar åt att vi kommer bli grannar i fortsättningen. Humm... tåls att tänka på faktiskt...

Nåväl. Åter till sysslorna...


.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: