eyesan

Galet kär sambo och nybliven trebarnsmamma med funderingar kring livet, vänskap och kärlek...

Skruttens födelsedag...

Kategori: Allmänt

Men oj vilken lycklig unge som vaknade på två röda imorse! Jag hade fixat iordning fika på sängen och han vaknade på direkten verkligen. ÄNTLIGEN hans födelsedag! Han var så glad och kramig hela morgonen och när vi väl kom till dagis studsade han in och var superpigg! Så härligt att se.... Hostig fortfarande men ändå pigg. Mysigt!
Han blev hämtad av pappan vid lunch och då hade de käkat glass hela gruppen. Så när jag kom hem efter jobbet var fruktsalladen gjort och det var dammsuget och golven torkade. Bra skit! :D
Typ tre minuter efter att jag kom hem, så kom de första gästerna... Farmor, faster och kusiner, mormor, moster med barn... Det rullade på hela kvällen! Lilleskrutten fick oändliga mängder med lego så han har byggt tills ögonen ser ut som legobitar liksom.... Galet! Men han var så nöjd nu när vi läste sagan alledes nyssens. Efter att han borstat tänderna med sin häftiga eltandborste han fick imorse... (av mamman såklart... måste tänka praktiskt! :P )

Det är många som grattat LilleSkrutten och han tackar så mycket! Själv är mamman lite ledsen att den viktigaste framtida personen inte hört av sig. Men jaja... bitcherier direkt här nu. Känns ju... bekant? :S Blir så satans matt alltså... Det gör våldsamt ont i mig men samtidigt är det alledes förtidigt för att kräva något sånt. Men suck liksom, på mig själv.

Nåväl, ska se lite tv ikväll och sedan sussa bingen tänkte jag. Har heldag imorgon och sedan frukost två dagar i rad... och däremellan ett kalas för sisådär 25 ungar i 6-8års åldern... Känns ju yberbra! ;)


Well...


"Jag hoppas jag klickar med min legobit snart... den som passar perfekt..."



.


Kommentarer


Kommentera inlägget här: