eyesan

Galet kär sambo och nybliven trebarnsmamma med funderingar kring livet, vänskap och kärlek...

Vilken helg!!

Kategori: Allmänt

Shit liksom, helgen har passerat i raketfart... fattar inte vart den tog vägen riktigt??

Jobbade på ordinare jobbet i fredags som sagt. Jag vaknade alledes försent så vi blev sena till dagis och såklart blev jag sen till jobbet.... med 10 minuter. Not nice. Men det var lite lustigt, en av dagisfröknarna sa att jag såg lite trött ut så hon frågade hur det var. Och visst, jag är jävligt sliten faktiskt... men det känns ju inte sådär jättebra när någon påpekar det. Men det var ju i all välmening och hon frågade dessutom om jag får hjälp och avlastning med lilleskrutten. Och ja, det får jag. Men jag måste också försöka att lämna bort honom bara för att vara själv... inte bara då jag ska jobba...

Nåväl. Dagens arbete flöt på utan större missöden, hade massor att göra och tidiga incheckningar. Slutade 16, hem och bytte om och drog vidare till nästa ställe. Kände mig inte ett dugg sugen, utan mer bara illamåående och ångestfylld. Kändes konstigt att vara tillbaka i samma lokal där jag i princip bodde en vecka och skötte backstagematen under melodifestivalen. Skumt. Hur som haver, nu var det en halv miljon fylletrattar som skulle kolla hockeypuckstävling och dricka bärs. Det gick väl relativt bra iallafall... fick till och med ragg!! HAHAHA.... karlar är ju sanslöst roliga. Väl hemma fick jag ju genast lov att ta reda på vem han var... Humor på högsta nivå verkligen...

Upp och jobbade frukost på lördagen, det flöt på som bara rackarns... Underbart att jobba då man har så trevliga gäster. Jobbade som en idiot och sedan hem och slita lite där också. Ruskigt stökigt hemma... Sedan var det bara att klä på sig partystrassen och dra iväg till födelsedagsbarnet aka min älskade vitaminkick för middag och alkoholintag... (som jag har längtat!!!!)  Fick skjuts dit (tack, tack, tack älskade du!) , kommer in och får äntligen träffa hennes vänner som hon pratat så mycket om. Och jisses, vilka sötnosar!!! Underbara allihopa verkligen. Hade en kanonkväll och skrattade massor... Åkte in till "nattklubben" här hemma och dansade och drack som bara fan... Shit, helt galet! Var nästan äldst på stället och kände inte många som var där kan jag lova! Träffade dock på några som jag inte sett på länge, så det var ju en glad överraskning!  :D Krogen stängde så vi åkte hem till mig och hämtade mitt alkoholförråd och sedan tillbaka till fröken för efterfest. Hade en kanonkväll verkligen men så vidare mycket sömn blev det nog inte... Fuckit liksom. Men det var trevligt som sagt... :p

Har haft en underbar söndagsfrukost och massa söndagsslappande innan jag kom hem till mig igen. (Tack Doris för skjutsen... Verkligen, tusen tack!)  Väl hemma har jag suttit i soffan och försökt laga mitt trasiga huvud. Har bokat biljetterna tills imorgon då jag ska iväg och träffa lilla M och sedan hämta upp lilleskrutten. Längtar efter dem båda och det ska bli skönt att lilleskrutten kommer hem igen. Det är alledes UNDERBART att vara barnledig... men saknaden är ju enorm. Tomheten är skrämmande...

Nåväl, har massa sjuka citat sedan helgen.. men just nu måste jag fan låta huvudet vila lite. Orkar inte tänka så mycket nu...

Jomen, just det. Jag kan ta och meddela att fan de flesta karlar är otrogna. Trots att de är gifta. Livet ironi eller? 

Och sedan förstår jag inte hur folk orkar hålla på så mycket.... Det finns ingen anledning att hålla på, att lägga sig i, att spela oskyldiga och svära sig fria ifrån saker... Det är ju så uppenbart... (och nej, just DU behöver inte ta åt dig...)

Neppåré

Kommentarer

  • rebekka säger:

    Det var så lite gumman :D alltid lika trevligt att kackla lite med dig. Hoppas du får en mysig söndags kväll. kram

    2009-03-01 | 18:29:55
    Bloggadress: http://rebekkaz.blogspot.com
  • Magda säger:

    Tjohej.

    Länge sedan jag läste din blogg senast... Hur är det med er? Tänkte på dig för ett par veckor sedan när jag hörde på radion att Melodifestivalen skulle vara i Leksand. Såklart tänker jag på dig vid andra tillfällen också, men särskilt då. :) Har bara snabbläst dina senaste inlägg men det verkar ju hända saker i ditt liv... Som vanligt. :) Här flyter allt på... Har otroligt mycket att göra och har inte koll på hälften tack vare våra fantastiskt förvirrade lärare. Men... Det lär nog ordna sig. KRAM på dig.

    2009-03-01 | 20:16:48
    Bloggadress: http://alldelesunderbar.bloggagratis.se
  • Magda säger:

    Du får snylta precis vad du vill! :)

    2009-03-02 | 09:54:51
    Bloggadress: http://alldelesunderbar.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här: