eyesan

Galet kär sambo och nybliven trebarnsmamma med funderingar kring livet, vänskap och kärlek...

Fet, ful och 48?

Kategori: Allmänt

Ja, jävlar ja.... ASMYCKET på jobbet och jag känner mig helt slut i hjärnan. Är relativt pigg och så... dels eftersom det inte finns något utrymme för något annat just nu... Men också för att jag känner mig så rackarns lycklig! Och på lördag kommer jag vara fullkomlig igen, då min älskade lilleskrutt kommer hem!! SOM jag längtar.... han får nog aldrig vara ifrån mig såhär länge igen faktiskt, för då kommer jag nog att avlida av sorg i mammahjärtat!

Min kropp är ett helt kapitel för sig dock... jisses vad den beter sig jobbigt just nu. Bara att härda ut tror jag men suck, pust och stön. Svettas som en gamling också, känns ju inge vidare. Har jobbiga drömmar nu igen och det stör mig väldigt mycket eftersom det påverkar mitt humör och min sinnestämning till max. Känner knappt igen migsjälv som det är nu... Vet att det beror på att hjärnan bearbetar alla rädslor, men det innebär ju inte att drömmarna blir mindre verkliga eller mindre skrämmande. Hua.

Det är så förbannat mycket just nu... Mycket på jobbet, mycket med kroppen, mycket saknad och väldigt mycket saker som ska planeras och fixas... Känns så överjävligt nu. VET att jag måste ta en sak i taget och jag VET att det kommer ordna upp sig. Men just nu känner jag bara för att bädda ner mig i soffan och gråta till The Notebook eller nått. För att få ur mig allt och släppa på trycket. Satt ju iofs igår på jobbet och grät till både Extreme Home Makeover och Grey´s anatomy. Det sistnämda var väl inte så konstigt eftersom det var bland det sorgsnaste avsnittet någonsin... men ändå.

Jag känner så mycket... Skrämmande, spännande.... Nästintill olidligt.

Bara ett par dagar kvar...sen kommer min älskade son tillbaka. Pratade med honom förrut och i vanlig ordning sa jag (jäkla tjötmamma) följande:

-"Men vet du då hjärtat?..."
-"Jaa mamma... Du älskar mig!"


 *mamman ler med hela ansiktet*

-"Jaa... det gör jag skrutten!"
-"Och jag med..."
-"Jaha... Älskar du dig själv?"
-"VAA?"

Taskig mammahumor... ;)

Nåväl... ska ta tag i den här kvällen också då... Inga konstigheter!! :D


ÅÅÅHHH.... Lördag, snart???

Kommentarer


Kommentera inlägget här: