eyesan

Galet kär sambo och nybliven trebarnsmamma med funderingar kring livet, vänskap och kärlek...

Bloggande småfjortisar...

Kategori: Allmänt

Min ena chef frågade mig idag varför bloggandet är så stort, och vad folk får ut av att läsa småfjortisarnas menlösa bloggar egentligen? Och det är ju faktiskt en fråga som även jag funderat på.
Hur kul är det att läsa om någon 17årings dag i skolan, vilken outfit den har på sig (och givetvis en bild också) vilket café den varit på och senaste skvallret? Allvarligt alltså?? Alla dessa menlösa småtjejjer som skriver om totalt oväsentliga saker gör mig fasiken galen!!! Är det en bra förebild att enbart bry sig om senaste modet, dyra märkesväskor, dagens outfit och senaste skvallret? Dessa småtjejjer är ju helt skruvade som tror att detta är livet... och alla mindre tjejjer som kommer efter, ska dessa ha bloggfjortisarna som förebilder?? Men fy farao alltså, jag är så glad över att jag faktiskt har en pojke istället för en tjej... Vart är världen på väg??

Och med det menar jag inte att min blogg är särskilt givande... men de som läser den känner mig och därför får de förhoppningsvis ut något av mitt ordbajsande. Och jag skulle bara vägra skriva om dagens outfit och lägga ut en bild på den. Mouhaha.

Har jobbat frukost idag... det gick rätt bra hela morgonen men på förmiddagen började jag känna mig helt tvärdålig. Gick hem tidigare och var helt svimfärdig när jag var på väg, väl hemma så däckade jag i soffan och fick lov att styra upp hämtning av skrutten. Urrk. Kroppen bara värkte, febersvettningar (ingen feber dock) näsan och halsen började göra ont, var yr och dåsig och lite svårt att andas. Andningsbesvären är ju mest psykologiskt, det vet jag... men jag blev så tagen av hela situationen att jag bara slocknade. Rätt läskigt faktiskt. Fick hem skrutten senare och han har roat sig med sitt lego och därigenom skött sig exemplariskt. Sov av och till hela eftermiddagen, vaknade strax före 19 och känner mig relativt okey nu, men snoret har börjat rinna och kroppen värker fortfarande. Blir nog att vara sjuk imorgon, för såhär orkar jag inte ha det.


Bädis håller låda som vanligt, men jag tror det börjar bli lite trångt åt honom... jag känner honom inte lika tydligt längre, vilket iofs är rätt bekvämt som omväxling, men jag misstänker att det är för att lillparveln växer så det knakar där inne. Och jag är ju hysteriskt hungrig hela tiden nu också så det är väl inte så konstigt... Tänkte också på att jag blev ju tvärsjuk när jag väntade skrutten vid den här tidpunkten också... Kan det vara så att bädisen suger ur allt nyttigt ifrån min kropp nu och det är därför som jag blir lättare sjuk?

Har musikalterrorisserat min älskade idag också. "Tomorrow" ifrån Annie. Det är kärlek det... Haha...


Nepp. Sängen nu och intensivvila lite till... Jag hoppas snoret ger med sig snart, att värken försvinner och att febern håller sig borta!



.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: