eyesan

Galet kär sambo och nybliven trebarnsmamma med funderingar kring livet, vänskap och kärlek...

Gamla minnen...

Kategori: Allmänt

Tog tag i badrummet idag och tokstädade igenom det... lyssnade på en gammal skiva under tiden och en av låtarna fick mig att minnas den goda tiden. Eller nja... en tid för längesedan iallafall. Inte räknemässigt, men känslomässigt. Mitt i storskrubbningen ramlade jag tillbaka ett par år till den där helgtrippen på vårkanten med ett gäng galna restaurangarbetare för en storcatering med gamla chefen. Det var galet roligt, med många trevliga personer, en åtråvärd morgonträff med farbror sådär syndigt på hans (och fruns... FYY på mig) hotell, mycket skratt, ett lass alkohol, en poliskontroll, 40 sopplock (haha) som slavar, två krogvändor (och på den ena träffade jag ju Vladimiir också... GALET kul!) och såklart den här låten på högsta volym i den lilla lilla bilen vi alla tryckte in oss i. In på området där vi skulle jobba på bredställ så gruset sprutade, ut ur bilen och alla tände varsin cigg (precis utanför gränsen för "rökning förbjudet"... till det hör även till att vi rökte utanför cateringhallen hela dagen och fick inte reda på förrens dagen därpå att det var STRÄNGT FÖRBJUDET att röka på området pga extrem brandrisk och att företaget till och med har egen brandstation. Oopps....) Man såg vakterna funderade på vad det var för idioter som anlänt i den extremt lilla, tokdånande bilen och döm av deras förvåning när de upptäcker att det är idioterna som är serveringspersonalen. HAHA. Det var tider det... helgen var skitkul och det var nästan att jag hade lite separationsångest när vi väl skulle åka hem... 
Det är iallafall lustigt att en låt kan kasta en tillbaka sådär på ett par sekunder, får en att minnas något man inte tänkt på under så lång tid och ändå ta fram alla känslor direkt. Rätt häftigt och det får mig ju att fundera på hur mycket hjärnan egentligen sparar utan att man är medveten om det??

Och vilken låt det var? Boten Anna!!! *asgarv*


Har varit på match med lilleskrutten idag... hans första innebandymatch och han var jätteduktig som spelade och hölll igång i nästan 2,5 timme. Galet vad de sprang alla ungar men jag märkte att skrutten blev lite låg i sockret efter halva matchen... men han fick lite dicka av smarta mig så han kom igång igen. Matchen gick ju inge vidare dock... de åkte på fetspö till skruttens stora besvikelse (jävlar vad han var sur på vägen hem!!!) men han hade kul iallafall. Och lilla mamman satt på läktaren med en tår i ögat av stolthet. Han är så fin min söta unge. Det är helt galet. Efteråt gick vi och käkade pizza och helt spontant så kom även sötM med familj dit så vi fick värsta oplanerade familjemiddagen där på eftermiddagen. Underbart!


Kom hem och ägnade mig åt att storstäda badrummet, torkade och skrubbade så jag har skavsår nu... men det är rent kan jag lova!! Känns skönt att få det mesta gjort innan det ska flyttstädas... nog för att det lär göras igen, men då är det inte lika skitigt liksom och därigenom går det snabbare. Strax innan jag var klar så hörde jag skrutten i köket, kackandes som en galning och sedan kom han och frågade om vi inte kunde äta fruktsallad... Såklart han redan hade gjort den, jäklarns gosfis!!! Så vi fick lite mellis i oss och sedan grejjade jag klart. Känns inte så överjävligt för kroppen mer än att jag är trött, skönt det iallafall... annars brukar jag ju bli helt jävla slut av städandet... men bädisen har hållt låda iallafall. Precis som vanligt börjar jag inse... jag misstänker ett terrorisstmönster av den lilla inneboenden... Han ska göra sin mors liv till pest och pina varje dag tror jag bestämt. Men jag har en motplan... (mouhahahaha)... jag nyper tag i hans lilla fossing/knä/hand/armbåge när han är för jobbig så då har han inget val än att lugna ned sig. Ond och elak mamma... ;) (inte för att jag ens får tag eller att det skulle hjälpa en smula mer än att han drar tillbaka kroppsdelen för att sedan attackera på ett nytt ställe... men ändå... :P )


Ska ta och krypa ned i sängen nu och kolla på en film innan jag slocknar. Upp till jobb och skola imorgon... sista veckan nu för min del... känns heeeelt obeskrivligt.


.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: