eyesan

Galet kär sambo och nybliven trebarnsmamma med funderingar kring livet, vänskap och kärlek...

Vinterbröllop??

Kategori: Allmänt

Jag har då inte fått varken en ring eller en seriös fråga... *pik pik*


Lilleskrutten har varit hos tandläkaren och lagat hål. Han var så otroligt duktig, jag blir så himla stolt över att han klarar av att de grejjar och donar med honom så mycket. Tandläkaren såg att han hade en lös tand och en ny på uppgång, så nu måste han vicka ut den lösa inom en snar framtid... annars lär vi till tandläkaren igen så får de hjälpa till. Åååhh... stackarn. Han kommer få nya taggiga tänder den söte saken, det kommer inte se ut som han i munnen längre!! :( Jag minns själv hur jäkla fula mina nya tänder var, de satt snett och vindt i munnen och hua.. *ryser av blotta tanken* Iofs så drämde jag munnen i asfalten ena året och i en stålratt året därpå.. det kanske kan förklara min fula tandrad.. :O Hur som haver, skrutten är VÄLDIGT stolt över att äntligen ha en lös tand!!!!!

(sex dagar senare)

Dock så verkar tanden inte vilja lossna, den liksom suger sig fast efter att man vickat på den. Så jag ringde till tandläkaren idag och de hade tid... I SLUTET AV NOVEMBER!!!!! Men alltså allvarligt, vad kan det tag, typ 10 minuter att dra loss tanden och de besparar honom en uppväxt med tandställning liksom... Jisses. Nåväl, de ska ringa om de får något återbud närmaste dagarna och vi lär sitta och vicka hela helgen nu. Känns inte så lockande att behöva slå ut tanden på honom... :p

Hur som haver så är lyckan total idag.. Jag och skrutten var och handlade efter hans kvartsamtal och vår fika på stan och vi hittade ÄNTLIGEN Apotekarens Julmust!!!!!! Coop Konsum is tha shit... JAMMY säger jag bara om det, längtar tills lussekatterna kommer också. Ljuva juletid!! :D (och som jag längtar till julen då!!! SÅÅÅÅ mysigt att fira jul, julmusik, julpyntande och att få vara helt LEDIG och mest bara fet! ;) Att få fira julen med min familj och min fina karl... bara skrutten som kommer fattas då han ska vara hos sin pappa... *mammahjärtat grååååter* Och självklart för att det då bara är ett par dagar kvar till vårt nya liv börjar. Sagolikt!! )

Sitter och sippar på ett glas must nu, har tryckt en clementin och myser med tända ljus. Livet är fan underbart trevligt ibland! Ikväll blir det fredagsmys och idoltittande, vi har köpt chips och dipp, läsk och julmusten samt lite frukt. Härliga liv. Bebben busar precis som vanligt, ibland blir jag fasiken helt knäpp på honom! Det är dock skönt att han reagerar på att jag pratar med karln i telefonen, han blir helt tossig då. Undrar om han hör pappas röst genom min kropp? :S Det är underbart att känna bebben busa runt iallafall, men ibland känns det ju som att det inte finns någon hejd alls. Det är lungt i 30minutersintervaller, sedan är det full rulle i några timmar. Han har inte mycket sömnbehov den där inte, det är tydligt det... 
Det enda som saknas är ju den däringa underbara karln. Hua. Hjärtat värker verkligen... :( Han var så söt igår när vi pratades vid. Fy bubblan att man kan älska någon så mycket!!

Är ledig hela helgen, fantastiskt välbehövligt. Ska väl grejja lite hemma, försöka köra igång den vilda jakten på banankartonger och börja riva i skåpen tror jag. Snart är det dags att packa ned allt på riktigt och jag LÄNGTAR!
Har funderat lite på planen och den verkar ju lösa sig. Dessvärre tror jag ju att en viss sak kommer skita sig, så jag lär ju räkna med det och ta tag i saken... Men det kommer nog att ordna till sig ändå. Kan själv! ;)


Beat It !! :D

Kommentarer

  • Storasyster säger:

    Inte vinterbröllop, snälla syster, JAG HATAR ATT LAGA MAT I FULL SNÖSTORM!! GT är liksom godare på sommaren å en sån eller 2 slinker alltid ner under matlagningsproceduren. Glögg är iofs oxå gott men inte samma sak:)

    2009-10-16 | 23:17:53
  • Storasyster säger:

    Dessutom vet alla ändå att ni levt i synd så det går väl bra att invänta sommaren??????

    2009-10-16 | 23:20:01

Kommentera inlägget här: