eyesan

Galet kär sambo och nybliven trebarnsmamma med funderingar kring livet, vänskap och kärlek...

gravidgröt...

Kategori: Allmänt

Herrejesus säger jag bara. Nu smällde gravidhjärnan och hela lasset med gröt till i hjärnan i hundranittio...
I morse lämnade jag skrutten i skolan i vanlig ordning och började gå ned till mina päron för att hämta min cykel som blivit kvar där sedan helgen. Funderade på om jag skulle jobba idag men hade bestämt för mig att chefen sagt i fredags att "vi syns på tisdag"... Jo jo... Tänkte ringa och kolla med dem men så struntade jag i det. Kom hem till päronen och satte mig i köket och fikade med mamma och pratade lite skit. DÅ ringer mobilen och chefen frågar om allt står rätt till och om jag försovit mig... HJÄÄÄÄÄLP. Fy farao vad pinsamt alltså. Jag kommer få skämmas som en hund imorgon när jag ska dit... Det var lungt på jobbet iallafall, så jag behövde inte stressa dit vilket var oerhört skönt. Tycker inte om att idiotstressa sådär om jag inte verkligen måste. Så, dagen blev helt plötsligt helt oplanerad och ledig för hela slanten...
Sååå... hela dagen har jag degat och mest varit förvirrad känner jag. Glömde dock inte mötet på MVC iallafall, det var ju otroligt bra. Allt såg så fint ut och barnmorskan blev lite förvånad över att revbenen och mellangärdet börjat göra ont på mig. Men men... bädisen mår finfint iallafall och jag har en "sån fin liten perfekt kula!!" Jojomensan... hela jag är ju perfekt för tusan!!! HEEEEEEELLLTTT felfri, jag lovar! ;)

Har roat oss med att riva ett av rummen hos päronen också... kommer bli skitfint när det väl blir klart. Önskar att jag hade mer tid att vara där och grejja iordning, men tydligen har jag ett jobb som jag måste sköta?!?!?! :D Tycker det är kul att renovera och hålla på. Snacka om att man känner sig manlig när man håller i en skruvdragare eller sliter bort lister med en hammare!! Haha... Kvinnor kan säger jag bara!!!
(fast jag får ju helst inte ens lyfta en kartong med stolsdynor för min mamma... för jag är ju GRAVIIIID ju... Jesus, jag är på tjocken... inte handlingsförlamad, handikappad eller stelopererad liksom... men jag förstår ju hur hon menar... )

Suck.

Blir bädden nu. Så jag inte försover mig imorgon... för DET vore så enormt pinsamt alltså!!!


                                      "Nuet är den enda verkligheten"


.

Kommentarer

  • mamma säger:

    Vi är ju bara rädda om dig! Eller kanske för dig.....

    2009-10-20 | 13:06:10

Kommentera inlägget här: