eyesan

Galet kär sambo och nybliven trebarnsmamma med funderingar kring livet, vänskap och kärlek...

Gurkvatten

Kategori: Allmänt

Gjorde gurkvatten till maten igår, sjukt längesedan jag drack det överhuvudtaget och smaken gjorde att jag kom att tänka på en gammal vän jag hade en gång i tiden. Jag har henne att tacka mycket för i livet, jag tror tveksamt jag hade haft så kul i skolan och även på fritiden om jag inte lärt känna henne. Dessvärre visade hon sig vara en riktig jävla ragata som lever i någon helt annan värld. Det hände så oerhört mycket tragiska saker då hon var inblandad... just då trodde jag att det verkligen var henne det var synd om, men ju mer tiden gick så förstod jag att hon satte sig i denna offersituation alldeles av egen maskin. Och att allt som hände var just något som hon själv fantiserade ihop. En tragisk människa, en trasig och jävligt ostabil person... Till viss del kan jag sakna henne, allt roligt vi gjorde ihop och alla människor jag lärde känna just tack vare henne... men hennes baksida väger över och jag är lättad att jag tog avstånd ifrån henne när jag gjorde. Att se på när hon försökte förstöra en människas liv på det sättet hon gjorde, att hon ljög mig rätt upp i ansiktet flera gånger och hon bara spelade offer hela tiden fick äntligen min bägare att rinna över. Lustigt att lite gurkvatten kan få en att minnas så mycket!

Smärtan håller allvarligt på att ta livet av mig. Jag svettas oerhört om händerna, det sticker som fan i fingrarna, värker i hela handflatan, bränner i handlederna och jag skakar liksom i händerna för att det gör så ont. Efter en stund blir hela underarmen kall, känns som att ådrorna pumpar kallt blod och sedan kör det igång igen. Jävla ekorrhjul! Lägg sedan till all övrig smärta yberallés, i nacken, svanken, knäna och höfterna. Jättekul att vara jag verkligen och jag hoppas överjävligt mycket att det kommer gå över snart!!! Orkar inte ha det såhär mycket längre till, smärtperioden har hålt i sig så länge nu att jag tycker fasiken det är bra för ett långt tag framöver nu alltså!!! Jag avskyr att jag blir så nerstämd och muppig av det här... tror nog det är värst. Inte smärtan i sig alltså, utan alla biverkningar av den. Hövva.

Karln är hemma idag, känns rätt ovant att inte kunna såsa runt själv som jag brukar men det är en härlig känsla att kunna pussa på honom när som helst liksom. Är inte varje dag jag har den lyxen tyvärr! De vann tävlingen i lördags föresten... oväntat och förbannat kul för dem! Girlygirly boysen:d



Blir en lugn dag idag... snart ska skrutt hämtas och sedan blir det väl fri hopp och lek hela eftermiddagen. Är trist, grått och mulet ute så en långpromenad känns inte så aktuellt idag. Ett bad kanske vore bättre?!

Nepp. So long.

Kommentarer

  • mamma säger:

    Förlåt igen att du ärvde min värk......

    2010-04-22 | 12:29:17
  • Ninna säger:

    Å, jag vet hur det är, skummaste sakerna ever får en att minnas massa saker.. Å värken vet jag åxå hur den är.. Det SUGER!

    2010-04-22 | 15:38:25
    Bloggadress: http://jagarenfestis.blogg.se/

Kommentera inlägget här: