eyesan

Galet kär sambo och nybliven trebarnsmamma med funderingar kring livet, vänskap och kärlek...

Vårsol...

Kategori: Allmänt

Det har varit så fantastiskt vackert väder under gårdagen, värmande sol hela dagen och vi njöt i fulla muggar!

Jag mötte upp skrutten i lördagseftermiddag, tågresan ner gick kanon även om lillskruttan var vaken hela tiden. Kan inte förstå att hon ska vara vaken helaste tiden nu, hon har verkligen svårt att slappna av liksom. Hon KAN ju missa något! ;) Tur hon är snäll iallafall... Väl framme hängde vi på stationen ett tag innan skrutten kom levererad av sin pappa. Vi fikade allesammans och pratade lite innan tåget gick hem. Vi skyndade dit och väl på tåget så bröt skrutten ut i hysteriskt gråt av pappasaknad. Lillstackaren. Det är så förbannat drygt åt honom... han VET ju att det är såhär och han VET att det går över... men det är så drygt åt honom precis när de säger hejdå. Hemresan gick i övrigt bra, skrutten klagade över att han mådde lite dåligt men det brukar han ju göra när han åker tåg. Han får liksom en släng av åksjuka och det är väl egentligen inte så konstigt med tanke på att han åker ganska långt och det faktiskt är lite styrigt för honom med alla intryck och så. Hur som helst, vi kom till stan välbehållna och tog en promenad hem. Hade hoppats på att maten skulle vara klar då eftersom jag nästan svimmade av hunger, iordningställt lördagsmys och hela köret men självklart hade karln inte sett lappen och inte heller handlat. Så jävla surt. Lillskruttan var hungrig hon också och började skrika samtidigt som skrutten sa att han började må illa på riktigt. Det tog nog bara ett par minuter sedan kräktes skrutten i hinken för fulla muggar... Jaha, men hej och välkommen hem liksom. Han kräktes flera gånger under kvällen men sov mellan varven så han var inte riktigt lika risig som förra gången han var magsjuk. Lite lätt feber men igår var han hur pigg som helst. Vi är (än så länge ska jag tillägga) fortfarande friska och jag hoppas det håller sig så... Fy fan vad jag hatar magsjuk, jag blir liksom helt hypokondrisk och mår illa hela tiden. BLÄ.

Gårdagen var fantastisk härlig, vi hade en slapp morgon, karln fick sova ut (han sov iofs på soffan så jag vet inte hur bra sömn han fick egentligen... och han sov på soffan pga skruttens magsjuka, inte för att jag kastat ut honom... :p ) och jag och barnen myste på morgonen. Jag skulle ha bakat bullar inför skruttens innebandyavslutning men det var ju bara att glömma, jag ville inte riskera att smitta ner folk med förpestade bullar eller en halvsjuk unge OM det var magsjuka skrutten haft. Sedan var ju skrutt rätt ämlig, snorig och hostig också att han hade nog inte orkat spela heller. Så jävla typiskt dock, skrutten hade sett fram emot avslutningen som tusan, med match och allt liksom och speciellt när han har missat så många träningar sista tiden... men vad gör man?! Vi tog en långpromenad istället, hela familjen i rad och bara myste i vårsolen. Helt fantastiskt väder igår alltså!!! Hade ett missöde med vattenfylld snöhög och en tygsko men det löstes tack och lov. Och så träffade vi en söt iller också. Väl hemma så drog karln iväg på rep x2 och pianobärande så han var borta hela eftermiddagen och kvällen trist nog... vi hade en toppendag ändå, skrutt var ute och lekte på gården, skruttan sov i vagnen och mamman kacklade skit med grannen i solen. Helt fantastiskt!!!
Vi gick in vid 18 och lagade mat, sedan däckade skrutt i sängen och skruttan i famnen på mig. Båda barnen sov alltså före 20. Amazing!!! Skruttan la dessutom av världens asgarv på skötbordet vid pyjamasbytet... åh vad underbart det var att höra!

Dagen idag har väl gått i ungefär samma anda... solen har lyst över oss, ungarna har lekt hur fint som helst (tack tack att skrutt har en ny bästis) och livet känns bara fint. Lillskruttan har börjat suga på pekfingret idag... hon har ju senaste tiden roat sig med att äta på alla fingrar men det är ju i ren upptäckaranda och nu tog hon pekfingret istället för tummen. Hon är så gudomligt söt iallafall. 

Läste en krönika om lattemorsor idag... har en massa synpunkter om det men nu är jag förbannat trött så det kommer helt enkelt en lång utläggning om det en annan dag...

Imorgon får vi besök... av... *trumvirvel* ... just det!! Farmor!! Hon längtade extremt efter lilla sessan så självklart lär hon komma hit. Ska bli trevligt att få besök i allafall... sedan ska en kompis med hem när jag hämtar skrutten så hela dagen imorgon kommer ju gå i ett nafs. Fullt ös medvetslös!! :D

Rock on då alla söta. Tjingtjing!


 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: