eyesan

Galet kär sambo och nybliven trebarnsmamma med funderingar kring livet, vänskap och kärlek...

Coming clean...

Kategori: Allmänt

Det har snart gått ett år och fortfarande så nämner han inte henne i sammanhanget. I min värld betyder det bara en sak och jag undrar när han ska berätta det jag redan vet...

Är ensam hemma ikväll och har varit det i stort sett hela dagen så jag och kidsen har bara myst runt. Har plockat, pillat, fixat och donat precis som vanligt. Gjorde storstädningen idag istället för imorgon eftersom vi då ska julpynta och grejja så det kändes bäst att få det avklarat idag redan. Ska försöka ta mig till affären med två sopsäckar pant också. Vi hade ju en deal att karln och skrutten skulle fixa pantningen men det har ju inte blivit gjort så det börjar ju bli onödigt trångt i förrådet nere nu och eftersom karln är ute med bandgrabbarna ikväll vill han sova länge imorgonbitti så då kan vi lika gärna passa på att göra någon nytta samt låta honom sova ifred.

Hade den bästaste grannen på fika här idag, en trevlig paus i städandet och hon är ju bara för härlig... dessutom blev jag räddad av den andra grannen med inköp av cigaretter eftersom mina var på väg att ta slut. Hon är en klippa och är även en av damerna som jag börjar lära känna lite bättre. På utsidan är hon en blyg liten ung fröken som inte gör särskilt mycket väsen av sig, men när man börjar lära känna henne så är hon ju lika skruvad som en annan, fräck i käften och har levt ett tufft liv trots att hon är så pass ung. Jag trodde hon var jämngammal med mig, men hon är faktiskt ett par år ungre. Fem år yngre för att vara exakt. Hur som haver, dessa grannar är två av mina vänner här uppe, två vänner som jag är glad att ha i min närhet och i mitt liv.

En annan fin vän är ju den väldigt gravida vännen. Dock är hon inte gravid längre eftersom hon nu äntligen lyckades vräka den lilla bebisen hon överjäst i magen i förrgår! En fin "liten" pojk och jag bara längtar efter att få träffa honom!! Lillans kusinbarn som föddes för ett par veckor sedan har jag fortfarande inte hunnit med att se, pratade med mamman strax efter att hon fött och sa till henne att hojta till när hon orkar med besök men eftersom jag inte hört något så ses vi ju på julaftonen antar jag. Då är den lille plutten nästan en månad och det funkar ju det med!

Jul ja... herrejisses, det är ju julafton om 6 dagar. Heeeelt overkligt om jag ska vara ärlig! Det känns inte som att det snart är jul, även om jag julpysslar och donar. Känner mig nästan avskärmad ifrån allt vad julen heter... mycket mystisk känsla men jag tror att mycket handlar om att jag sitter nu i en helt ny sitation där allt blir nytt. Alla traditioner, allt invant och hela denna hemmakänslan är ju förbytt. Inte för att det promt måste vara något negativt, verkligen inte, men allt är ju helt konstigt och nytt. Vet inte riktigt hur jag ska reagera, känna och bete mig. Julaftonen kommer ju förhoppningsvis bli bra, vi ska ut till lillans farmor och fira med delar av släkten. Är inte säker på vilka som kommer men inte nå många barn iallafall och det kommer ju bli skittråkigt för skruttens skull... han är ju van att härja runt med sina kusiner på jul och nu blir det helt nytt för honom också... men som sagt, det kommer nog bli jättemysigt och trevligt ändå.

Hade ett långt samtal med lärlingen nu på kvällen också, ett givande samtal iallafall för min del eftersom jag verbalbajsade mest hela tiden. Pojkstackaren fick ju knappt en syl i vädret! Han är klok och vis den mannen och kommer med små inlägg i mina funderingar och tankebanor... Jag gillar dialogen (eller var det monologen?! :D ) mellan oss och att det allt som oftast blir väldigt tänkvärt allting. Han påminner om den här stora, biffiga vännen jag känner som kan prata om det mesta, börja med att beskriva en vild förfest till att avsluta samtalet med djupa funderingar om återfödelse. (fast vänta nu... är det verkligen ett sånt stort hopp där emellan?) De båda är stora och biffiga, en av de har dock hår... :p

Nej just, ska ringa knölvalen innan bädden och sedan ska det jävlar i havet sovas... Undrar när karln behagar att ramla hem ikväll? Om han nu ens kommer ramla, han kommer förhoppningsvis tippa försiktigt på sina söta tår, nykter och städad...

telefonsamtal.nu sen stupa@bädden


Adjöss!

.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: