eyesan

Galet kär sambo och nybliven trebarnsmamma med funderingar kring livet, vänskap och kärlek...

Datorn...

Kategori: Allmänt

håller nog på att säga upp sig. Jetplanet verkar vara rätt utslitet efter ett par hårda år och jag hoppas att vi hinner införskaffa en extern hårddisk innan datorn går sönder på riktigt. Vill ICKE att alla bilder och filmer ska försvinna nu igen som de gjorde med förra datorn. Suck. Avskyr tekniska saker...

Igår var jag ju sådär superduperproduktiv och gjorde en massa saker. Bla så skrubbade jag köksfläkten och det var en ganska otrevlig erfarenhet, sedan fick jag lov att ta tag i förrådet/garderoben uppe eftersom jag knappt ens kom in där längre. Sagt och gjort, allt blev organiserat, jag flyttade två hyllor och gick igenom alla papper och kläder så det enda som är kvar nu är att plocka iordning alla pysselsaker så vi lätt kan komma åt det när jag och skrutt ska grejja. Fan, det känns riktigt bra! :D

Prettofolk är inte störande på så sätt sis, det är bara humor hur folk enbart visar upp en sida av sitt liv och låtsas att allt annat är bra. Dessutom visar de upp en sida av ett perfekt liv, med en massa olika saker de gör och det är bara så jävla tragiskt. Givetvis så ska man försöka spegla det positiva i livet men det innebär ju även en del negativt men det göms liksom undan.

Lillan säger "nänää" om sig själv tror jag. Och "bubuch" om sin bror. Jäkla gofis. Hon är högt och lågt nu, snabb som en vessla och busar hela tiden. Hon skrattar åt sig själv, åt sina grimaser och ljud och det är bara så fantastiskt att få vara med henne just nu!
Skrutten utvecklas enormt han också, han skriver jättemycket bättre nu och igår hade han suttit på msn med Lady K. Hysteriskt kul då han ville att hon skulle gå in på Panfu och spela med honom... "Låva rdu"? :D Imorse när han skulle gå till skolan så kunde han inte få upp låset på ytterdörren och jag hörde bara ett vrål och sedan ingen mer. Vilken chock liksom, för min son är inte särskilt känd för att ha ett bra tålamod, men nu så bet han ihop och försökte igen direkt istället för att vråla som en dåre. Det går frammåt liksom. Underbart!

ÄR lite gladare i sinnet nu... det släppte lite mer igår skönt nog och det går bättre och bättre hela tiden. Tålamodet är fortfarande inte det bästa och jag lackar på typ tre sekunder, men den här kokande, rasande känslan är liksom nästan borta. Skönt vill jag lova.


Saknar min karl idag. Sådär jobbigt mycket. Han är det finaste som finns, speciellt när han orkar stå ut med mig när jag är såhär... Det är nog riktig kärlek det!


Idag snöar det utav bara helvete så det blir bara en tripp till skolan och affären, sedan ska vi vara inne och kura. Och plocka, städa, diska och laga mat såklart. Slaven har uppenbarligen rymt... :S


:)

.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: