eyesan

Galet kär sambo och nybliven trebarnsmamma med funderingar kring livet, vänskap och kärlek...

Det här är ju konstigt...

Kategori: Allmänt

Det händer konstiga saker i min kropp... Jag är ju sur mest hela tiden, känner ett uppror i kroppen och har gjort i någon vecka nu. Först igår så släppte det lite och jag kände faktiskt ett härligt lugn en stund, men tyvärr så försvann det snabbare än vad jag hade önskat. Jag känner mig som en kasse skridskor och det spelar ingen roll alls om karln min säger att jag är finast i världen... Känner inte JAG mig bra, så gör det ingen skillnad ju... typiskt tjejjigt. Jag går (tackochlov) ner i vikt trots att jag bara äter onyttigt mest hela tiden och aldrig rör på mig. Kroppen gör ont typ jämt, jag känner av äggstocken och misstänker att jag har en cysta nu igen, jag har kramper i musklerna och det värker överallt och häromdagen så fick jag någon störd värk i knät att jag låg på golvet och bara grät för det gjorde så ont. Höll i sig sådär rejält i ett par timmar, sedan gjorde det liksom bara "ont"... Nu är jag öm i knät och får ont när jag böjer det. Väldigt mystiskt eftersom jag inte slagit mig, inte är svullen eller röd. Ska nog reklamera min skitkropp på allvar alltså!

I lördags så var jag och fina grannen till IKEA och samlade energi... Var en jättetrevlig dag trots att hennes lillparvel ramlade och slog sig i lekhörnan på varuhuset, ganska rejält också eftersom han började kräkas som en dåre på sena eftermiddagen sen men då hade vi hunnit komma hem så bilen klarade sig... Jag fick rycka ut och assistera henne litegrann och fick grov ångest över att det kunde vara kräksjukan, men efter ett samtal med akuten åkte hon in med honom och han blev inlagd för observation. Han kräktes lite mer, fick dropp och piggnade på sig så pass till söndagen att de fick åka hem då. Nu såhär tre dygn senare mår han bättre och ingen av oss har ju blivit sjuka så det var ju uppenbarligen hjärnskakning. Det var hur som haver jätteskönt att kunna åka iväg ifrån hem och hushåll ett tag. Även om jag älskar vår lägenhet, våra barn och mitt liv så vill jag bara rymma ifrån det ibland. Sådär bara för en liten stund, få släppa alla måsten, allt tjat och bara få andas lite. Direkt jag kom hem så hade jag två mammagrisar på mig, jag packade upp det jag hade handlat och sedan gjorde jag mat... för något sådant hade ju inte blivit gjort. Så man kan säga att jag hade permision i 8 timmar ungefär och sedan var jag tillbaka på ruta 1 igen... men lite gladare i sinnet iallafall...

Till helgen ska vi julpynta vilket ska bli trevligt, skrutten längtar ihjäl sig efter julen, att få sätta upp hans lilla julgran i sitt rum och vi ska även bygga ihop en julkrubba fast med legogubbar och sånt. Inget prettojesusbarn här inte, vi kör vår egna stil! ;)

Blä... bla... urrk. Kräks lite på prettomänniskor som lever i sina perfekta låtsasliv. Ska utveckla det senare...


Over and out!

Kommentarer

  • Ninna säger:

    Eller så skiter du i att ödsla energi på alla prettotöntar.. orka bry säger jag bara.. Låt dom..

    2010-12-16 | 08:59:43

Kommentera inlägget här: