eyesan

Galet kär sambo och nybliven trebarnsmamma med funderingar kring livet, vänskap och kärlek...

Hänt i Häcken...

Kategori: Allmänt

Helgen som gick passerade ju i rasande takt... så typiskt när vi fick trevligt besök och tiden hade ju kunnat gått lite saktare tycker jag. Härliga människor, lungt och avslappnat förutom den lilla Hammykopian som studsade runt som en dåre mest hela tiden.

Veckan efter den härliga helgen var ju lugn den också... var på utvecklingssamtal med skrutten i skolan och det gick alldeles strålande bra. Han sköter sig precis som han ska och det största problemet var att han skriver "o" ifrån fel håll... känns rätt stabilt om jag ska vara ärlig. Han ligger på en bra nivå och behöver sällan hjälp längre med att skriva och läsa vilket är kanonbra eftersom han låg så pass mycket efter då han började på lekis här uppe. Alltså har han knappat i väldigt bra jämnfört med de andra och han ligger som sagt bra till med allt. Min duktiga skruttunge! :D Måste ju bara säga att hans skola är förbannat bra och hans fröknar är så himla duktiga. Det är ett av de skönaste resultaten av hela flytten upp hit, att hans skola är en av de bästa... det känns tryggt och bra.

Lillskruttan kryper för fullt nu, hela tiden på knäna även om hon har byxor på sig. Hon börjar resa sig upp och igår ställde hon sig upp alldeles själv emot en uppochnervänd leksaksback. När hon vaknat i sängen så står hon ju upp och igår hade hon dragit upp sin gosehund också som hon stod och höll i... så jävla söt att jag nästan smäller av. Hon äter väldigt bra nu också, dock ratar hon ersättningen fortfarande förutom morgonflaskan som slinker ner rätt snabbt. Har börjat ge henne lagad mat två gånger om dagen, två mellis och en portion gröt/en flaska beroende på humör och det verkar fungera bra för magen. Och på tal om humör, jisses amalia vad hon har sånt. En fruktansvärt bestämd liten dam det där... hon är oftast glad tack och lov, men jäklar vad vrång och envis hon kan vara. Undrar var hon ärft det ifrån... :P På tisdag ska vi till bvc... intressant värre.

Jag försöker få min karl att inse att han är sur ibland, vilket inte är det lättaste då han hela tiden hävdar att han inte alls är sur utan envis och vrång. För sur... det är något som bara tjejjer kan bli.... *ppffs* Är sådär äckelkär i honom nu igen utan egentlig anledning... känns stabilt, härligt, varmt, känslofyllt och underbart.

Igår fick jag bonusbarn med mig hem ifrån skolan... Skrutten drog iväg med en kompis så jag tog bara grannungen med mig hem eftersom hon skulle sova här då mamman är på bravader i storstan över helgen. Idag blir dock fröken Drama hämtad av hennes far och tack och lov för det... Är inte van att ha två pillande, gnällande, ifrågasättande, snoriga, högljudda och stökiga ungar så pass lång tid i sträck... känner att det snart sprängs i skallen på mig. Hon är skitsöt, likaså min egna lilla fisunge, men alltså... två barn i samma ålder är fasiken en förmycket... ;)

Gårkvällen var lugn iallafall, ungarna mumsade lite fredagsmys och sedan kollade vi på Idol. Ett tag iallafall, fröken Drama däckade av vid nio och skrutten vid tio. Sen jävlar i havet blev det stillsamt i tvsoffan, jag och karln låg vid varsin dator som vanligt sociala som vi är och jag gluttade klart på idol. Yay kan man säga... ;) Sen blev det sängen. Trevligt det med!

I förrgår fick jag hiskeligt stört ont i magen också... har ägglossning nu och har haft lite småont av det men det här var ju något utöver det normala. Gjorde ont i ett par timmar, sådär mer än vanligt och sedan eskalerade det till gigantisk smärta som endast går att likna öppningsvärkar fast bara på vänstra sidan magen, äggstocken och runt höftbenet. FY FAAAN vad ont det gjorde. Jag låg i soffan och bara kreverade ett tag där, höll på att kräkas av smärtan men sedan efter ungefär 40 min släppte det värsta och sedn var jag bara öm i magen. Har inte en jävla susning av vad som hände, möjligtvis att det var en cysta som sprack men det är jag inte säker på... Har inte känt något i vänstra sidan tidigare utan det gör ju mer ont i högra sidan så jag funderar ju på om cystan jag hade när jag blev gravid med lillan kommit tillbaka. Den kände jag ju på utsidan och den gjorde förjävla ont mellan varven... gravidhormonerna tog ju bort den eller om det bara förminskades men sedan dass har det ju varit rätt lungt i magen. Tills nu det vill säga. Blir det värre får jag ringa till kvinnokliniken och be om en tid helt enkelt. Känns ju jäkligt töntigt att gnälla om det här nu eftersom knölvalen har fått endometrios diagnostiserad alldeles nyligen och hon mår ju som en kasse skridskor den stackaren... Känner mig överjävligt hypokondrisk liksom... :S 


Idag blir det lite julpyssel med kidsen, våffellunch och allmänt slappande. Imorgon blir det storstädning och tvättning... wiehoo vad kul! :D


Well... over and out!

.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: