eyesan

Galet kär sambo och nybliven trebarnsmamma med funderingar kring livet, vänskap och kärlek...

Sicken tomte...

Kategori: Allmänt

Sonen är ju alldeles underbar mellan varven... Han har varit SÅ taggad inför luciafirandet på skolan som gick av stapeln nu ikväll. Han hade ju fått en "huvudroll" där han skulle, under tiden de andra ungarna sjöng en låt om att tomten åt gröt, äta just gröt... och han var så förväntansfull! Innan vi gick dit studsade han i sina kläder och sa att han inte alls var nervös utan bara förväntansfull! Allt gick kanon och ungarna var så söta där de stod och sjöng falskt och petade på varandra med tärnljusen. Det var (typ iallafall) 10 tomtar, 9 lucior, 5 tärnor, 5 pepparkaksgubbar, 1 pepparkaksgumma och 1 stjärngosse... Efteråt var det föräldrafika och då brast det väl fullständigt eftersom vi satt ihop med grannen och hennes tokmajja. Lillan som dagen till ära var tärnklädd även hon, höll låda och tyckte väggen brevid bordet var fantastiskt rolig, skrutten såg vi knappt röken av, karln drog dåliga skämt för grannen och där hakade väl även jag på. Grannen är ju för övrigt inte sen att göra detsamma... Härliga människa! Tycker ju bara att det är så satans roligt att hon supit bort sin jacka för ANDRA gången denna vinter, så nu går hon i sin skinnjacka och fryser. Vilket vi givetvis tokskrattade åt på vägen hem... Hur som haver, ungarna var jätteduktiga och skrutten var så uppe i varv när vi kom hem. Han läste iallafall lite i sin bok vid läggdags och det går ju bättre och bättre för honom... Han stekte för övrigt korven till middagen idag... jag satt och försökte reda ut mitt ruffs med plattången och upptäckte att tiden började gå alldeles förfort så jag frågade om han kunde steka. Javisst sa han, "jag är ju kock!!" HAHA! Men det gick ju väldigt bra också, så han kanske ha det i generna... ;)

Lillskruttan har skrattat typ hela tiden i flera dagar. Åt typ ingenting. Jättekul verkligen! :P Hon håller på och grejjar hela tiden, kryper och reser sig jämt, ramlar i golvet mellan varven (stackars barn, hårda cementgolv här... ) men hon är oftast lika glad för det ändå... På bvc så ligger hon alldeles upperligt till och det är inget som det är något problem med förutom att jag var osäker på om hon kunde slå ihop två klossar i varandra då jag faktiskt inte sett henne göra det och när vi pratade om det hemma jag och karln så la jag fram två saker och visade henne hur man gjorde och vipps så kunde hon visst det... lite snabblärd gofisa! Inte för att just denna grej var någon stor grej och det är inte så att jag följer alla steg de "ska" kunna göra helt slaviskt... Det var snarare bara det att bvctanten frågade och jag sa att jag faktiskt inte visste. Mer med det var det ju inte och uppenbarligen så kan hon det visst. Nu iallafall då jag visat henne.. ;) Hon är iallafall så jävla söt som vanligt. Lillan alltså, inte bvctanten. Vi träffade en söt liten 8månaderspojk i väntrummet också och en väldigt trevlig mamma. Bara att hoppas på att vi stöter ihop någon fler gång då lillan blir alldeles överlycklig av att träffa andra barn och vi träffar sällan något barn i samma ålder liksom. Öppna förskolan finns ju inte här utan bara kyrkans barntimmar och det är typiskt dumt eftersom "kyrkis" är typ det sista jag skulle vilja släpa iväg mitt barn på... 

Var inne i ett stim här förut men det försvann lika fort som det höll i sig. Känns så jävla trist att det ska vara så och med tanke på en massa konstiga saker som händer så undrar jag ju återigen hur det står till med det hela? Kanske inget jag ska lägga energi på men jag kan ju inte låta bli då saker upprepas och blir detsamma som det varit förrut...

Och så var jag så sur häromdagen... dels var jag redan sur i från första början men så hände något som gjorde mig ännu surare. Så nu ska jag sluta bry mig helt. Så det så.

I måndags hade jag besök av den väldigt gravida damen som numer går på överjäsning. Hennes lille rackare håller sig stenhårt kvar där inne men jag hoppas innerligt att den kommer snart, både för hennes skull och för att jag vill snuffla bebis! Och jag tror att det är en flicka... :p Det är så jävla coolt att hon väntar en bebis och snart får bara med om samma sak som mig. Tvåbarnsmorsa som fixar det mesta, gnäller en massa och känner sig sunkigaste i världen!! :D Men trots det är det ju det härligaste som finns... när man tittar på sina fina barn och hjärtat lliksom bara sprängs. Hon har en liten kille på ett par år redan så nu kommer det en till liten filur. Underbart härligt!

Idag tog jag en tripp in till staden (och jag gick både dit OCH hem) för att lämna böckerna skrutten hade lånat av bokbussen och som vi såklart glömde att skicka med till skolan när det var dags... Så... jag kastade in dem på biblioteket och sedan tog jag en tripp förbi en barnklädesaffär med begagnade kläder. Hittade på värsta snygga julklänningen till lillan och även en fin lite längre tjock kofta hon kan ha till allt typ och det jag egentligen var på jakt efter var ju ett par bättre vantar då hennes är rätt dåliga och bara ramlar av och alla vantar i butikerna är skitdyra eller tvärkassa i modellen. Så, jag gick därifrån med tre kap och betalade bara en bråkdel av vad det egentligen skulle ha kostat och då är det ändå ganska dyrt där trots att det är begagnat. Hur som haver, vi drog vidare till den söta rara kaffebjuderskan på en liten date vilket var mycket givande och även gott och den där människan är bara SÅ bra och jag tycker så mycket om henne. Lika bubblande båda två och pratar om hundra saker samtidigt och jag blir så glad av henne, hela hennes bubblande sätt och att hon är så rar. Härligt värre! Daten med henne, skruttens fina framträdande och så lillans hysteriska asgarv är ju dagens bästa iallafall. Och även samtalet med sötM också då hon gav mig en uppdatering om hur hennes liv utvecklats och jag är ju bara SÅÅ glad över att så mycket har löst sig för henne. Små, små steg emot rätt riktning och jag hoppas det flyter på så bra i fortsättningen!

Är grymt trött idag trots att jag faktiskt fick sovmorgon idag, tror att det varit ganska mycket åt hjärnan idag och en massa motion. Eller njae... en massa var ju kanske att överdriva en smula, men en del och betydligt mycket mer än jag fått på... ööhh.... typ.... två veckor.... *djup suck*  Jamen, det där var ju en trevlig insikt. NOT. Känns ju mindre bra att vräka i sig en massa fredagsgotta imorgon nu då... :S


Nåväl. Slut på verbalbajsandet för denna gång. Jag är glad över att just DU orkat läsa klart och jag kan garantera dig om att det kommer komma en fortsättning. Mitt verbalbajsande har nämligen inget slut utan liknar snarare den här klassiska visan man brukar sjunga för att förpesta tillvaron för någon annan människa...

Du vet...


"jag kan en låt som går folk på nerverna... jag kan en låt som går folk på nerverna..."



Puss! ;)


.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: