eyesan

Galet kär sambo och nybliven trebarnsmamma med funderingar kring livet, vänskap och kärlek...

Alla Stjärtans Dag

Kategori: Allmänt

Och wiieeehhooo vad kul.... ;) Eller hur det nog var?! Jag har inte engagerat mig i dagen alls och inte karln heller. Känns rätt skönt att vi gjort ett omedvetet kollektivt beslut att skita i det hela. Det finns ju andra dagar att visa sin uppskattning på och jag vet att det ger då iallafall mig mer att få en present eller så helt oväntat en helt vanlig dag bara för att jag är söt och inte för att det är ett "måste". Alla hjärtans dag är inte fel i sig, det är mysigt men det känns en smula kommersiellt. 

Skruttan har sovit bra inatt som vanligt, men hon börjar få ett rackarns temprament nu alltså. Och så har hon lärt sig att skrika ordentligt! Hon ser ut som en bifftomat när hon tar i för kung och fosterland och hon blir sååååå arg!!! Och det är så jävla gulligt att jag nästan smäller av... jäkla skitunge till att vara söt!! Nu har vi tvättat upp alla kläder vi köpt och fått av släktingarna så nu blir hon en rosa tjej ut i fingerspetsarna. Dulledulledull!! :D Fick papprena ifrån skatteverket i fredags, så när vi fixat faderskaptintyget ska vi skicka in hennes namnanmälan... funderar allvarligt på att lägga till Krumbukta som mellannamn åt fröken. Eller ostkrok... Hurmf... tåls att fundera på! ;) Hahaha...

Melodifestivalen igår var ju klockren... Fan vad glad jag blev att Andreas gick vidare, han är så jävlarns söt den mannen och han har en fantastisk röst. I övrigt tyckte jag Pauline vad grym och likaså Kalle Moreus. Faktiskt. Det var en behaglig trallvänlig låt, den kanske inte gör sig sådär superbra i schlagervärlden... men jag gillade den. Dock så lät ju första tonerna precis som hans gamla dänga "Beatrice". Det bästa i hela programmet var ju iallafall "jakten på hotet" med Dolph aka. Dr Mugg. Fy FAN vad jag skrattade!!! "kom du också lilla 12åriga flicka"... Och skrutten bara: Men mamma, det var ju Amy Diamond!!! *gapskratt*

Och i morse när jag styrde upp frukosten så kom jag att tänka på melodifestivalen hemma både förra året och gången dessförinnan... Åh vad jag saknar den typen av arbete!! Att slita som ett djur väldigt intensivt i något stort arrangemang är bland det roligaste jag vet... Saknar det så grymt mycket och jag hoppas verkligen att jag kommer kunna arbeta med liknande produktioner när jag blir stor. Att få sköta om cateringen till exempel... det där är jag ju gjord för känner jag! (och det är inget fel på självkänslan här inte!!!) Det skulle vara så sjukt kul, iallafall under en viss tidsbestämd period med tanke på att jag skulle sakna ihjäl mig efter barnen och karln annars. Åååhhh... fan vad kul!!

På schemat idag är det innebandy som gäller, ska också vika enorma mängder tvätt, laga lite mat och snuffla extremt mycket på lillskruttan i vanlig ordning... Och såklart pussas en massa på underbara karln! Som dessutom är så sjukt jävla snygg. Jisses, jag satt och tittade på honom i morse när han låg och sov... (och han ligger och rycker med läppen precis som lillskruttan gör, så sjukt gulligt!) jag är liksom fortfarande helt förundrad över att han är med mig. Det är ju liksom helt konstigt... vi är så jävla olika varandra på så många sätt och ändå så funkar vi så jäkla bra ihop. Och han är så satans sexig! *dreggla på* Vilken lycka att få känna en sån enorm kärlek varje dag... och att det är ömsesidigt! Äntligen säger jag bara... äntligen klaffar allt i livet!! YAY! :D

Nåväl... En skön dag helt enkelt... ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: