eyesan

Galet kär sambo och nybliven trebarnsmamma med funderingar kring livet, vänskap och kärlek...

Förbannade sockerberoende...

Kategori: Allmänt

Shit pomfritt alltså... jag är konstant sugen på socker. Fikabröd, godis, chips och läsk. Hela tiden. Det är fruktansvärt jobbigt dels för att det inte är hälsosamt för figuren och för tändernas skull... Måste ta tag i det där alltså. Och bara äta godis på helgen, att dra ner på fikabrödet och så lär jag fan bita mig i läppen när jag blir sugen på kvällarna. Jises. Snacka om I-landsproblem... men ändå.

Mötte upp skrutten igår, allt gick kanoners trots att resan ifrån stan startade med en ersättningsbuss och sedan en jävla massa väntande på skruttens försenade tåg på en kall station. Tur man är en supermorsa som kan byta blöja i knät och stå upp och amma... :D Det är ju egentligen inte så svårt men amningen är fan lite trixig när man har hundra klädesplagg på sig, lär ha en handuk mellan bröstet och lillskruttan och så en jävla amningsnapp på bröstet... men men, tur man är härdad liksom! (dock är ryggen helt jävla förstörd nu, vänstra sidan värker nå så grönjävligt. Det hänger ju ihop med bröstmuskeln och sedan har jag ju dotra på vänstra sidan nästan jämt) Tillslut kom skrutten iallafall, jävla gounge vad jag längtat efter honom!!! Vi tog en liten fika, skrutten fick ett gråtanfall av pappasaknad men sedan var det glada miner resten av dagen. Vi höll nästan på att missa tåget hemmåt bara, jävla hissjävlen att hålla på att dumma sig. Turligt nog var vårt tåg ett par minuter sent att lämna perongen så vi hann ju på det tillslut. Gårdagen tog nog världsrekord i kyla iallafall... FY FAAAN vad vi frös.

Väl hemma städade vi iordning litegrann innan karln kom hem och sedan fick vi besök. Skrutten fick träffa en jämnårig kompis och de där två klickade direkt... De sprang runt, brottades och busade helt hysteriskt så jag och mamman tänkte att vi skulle dra iväg till buspalatset någon dag så att de där ungarna får leka av sig ordentligt! Jisses, har aldrig sett skrutten leka sådär galet mycket med någon han aldrig träffat förrut. Så härligt att se och så skönt att ungarna låg på samma nivå, de verkar väldigt lika varandra i sättet att bete sig på. SKÖNT.

Vi la oss ganska tidigt igår, jag är ju stördt trött på kvällarna så det känns nästan som att någon smäller mig med en stekpanna i skallen vid tio liksom... Men det är väl inte så konstigt, jag matar ju lillskruttan ett par gånger varje natt så jag får ju aldrig sova längre än 3-4 tim i sträck. Vilket jag verkligen inte ska klaga över, för hon sover ju hur bra som helst egentligen... men man blir ju trött ändå. Jisses, två ungar att ta hand om, tre katter, en karl och ett helt hem som är fallfärdigt jämt... klart det tär på mig liksom. Samtidigt älskar jag det också, det är väl därför jag står ut med att ta hand om det mesta dag ut och dag in.

Karln frågade hur jag trivs här uppe och jag måste säga att jag trivs fint. Det känns liksom inte konstigt att bo här, eller jo... det gör det på ett sätt också... men det känns liksom som att det ska vara såhär. Det var liksom menat att jag skulle flytta hit tror jag. Men jag har ett uns hemlängtan, jag saknar min familj och mina vänner... inte samhället i sig alls faktiskt... utan alla människor jag tycker om. Och jag längtar så efter att de ska få träffa lillskruttan. Jag vet då att mamma kommer bli helt salig. Dels för att det är en liten tjej hon får gulla med, men framför allt för att skruttan är så förbannat jävla söt att man smäller fan av. Eller ja... jag är ju en smula jävig... men jag tror nog att de flesta kommer smälta för hennes stora blåa vackra ögon. Gofis!! Det ska iallafall bli härligt att få åka och hälsa på alla i nästa vecka... (och skrutten ska åka utomlands då... Buhuuuu!!)

Åh, bläsch vad trött jag är idag...

Pratade med min toktott igår, fina, älskade vän... Blev så glad över att hon ringde och framförallt att livet verkar gå åt rätt håll för henne nu. Kärlek är det vackraste av allt!!

Hah... just det. Skrutten var ju grym igår på tåget hem... Han satt och lyssnade på sin mp3a och sjöng högt och tydligt för hela tågvagnen Linda Bengtzings låt "Hur svårt kan det va?" ... flera gånger dessutom!!! :D Kan man göra annat än att älska den där ungen??

Imorgon är det dags för BVC igen, ska bli intressant att se hur mycket lillfröken har ökat i vikt och vad BVCtanten säger om att vi börjat ge henne ersättning också. Lär väl få en moralpredikan om att det bara är att AMMA MERA för att mätta ordentlig. Visst, det kan man ju göra om man vill... men jag känner ärligt talat inte för att ha fröken hängandes i brösten hela tiden. Jag har ett liv utöver att vara mamma också, jag lär kunna göra mer saker än att mata bebis heeeeeela tiden. Kalla mig ego, men sån är jag. Och ersättning fungerar alldeles utmärkt det också.

ÅÅÅHH... om någon vecka eller två kommer vår nya soffa vi beställt. Fy farao vad jag längtar efter att få fläka ut mig i en stor, rymlig 3,15 m divansoffa... Härligt!! Då kommer vi ju få plats alla fyra utan att behöva trängas... Gosh vad nice!


Nehepp. En cigg och sedan leta reda på sommarskor och keps till skrutten. Känns ju konstigt när det är två meter snö ute... haha!! :D

Kommentarer

  • Annika säger:

    som en väldigt klok bvc-tant sa till mig när Linnea var konstant hungrig som bäbis:

    du, det blir folk av dom fast man matar dom med flaska också...

    2010-02-26 | 08:57:08

Kommentera inlägget här: