eyesan

Galet kär sambo och nybliven trebarnsmamma med funderingar kring livet, vänskap och kärlek...

Halva hjärtat borta...

Kategori: Allmänt

Skrutten kommer hem imorgon alt tisdag förmiddag... Är sånt snöoväder så att det knappt går några tåg så han får helt enkelt missa skolan i en dag eller två. Vi tjänar väl alla på det egentligen, skrutten får lite mer kvalitetstid med sin pappa, bonusmamma och lillasyster och vi får lite tid ensamma med vår lillskruttan utan att ha en tjötande "mamma-mamma-mamma-skrutt" i hasorna. Men HUA vad jag saknar honom... När lillskruttan sover är det sååå tyst och ensamt här hemma. Hur tusan ska jag klara av en hel vecka utan skrutten då? Han åker ju utomlands med pappan snart, iofs är vi nere hos familjen ett par dagar då, men ändå... Min fina lilla skrutt. Halva hjärtat är ju borta nu!! :(

Schlagern igår var ju inte mycket att hänga i julgranen, varken bidragen eller Dolphs mellanakt. Det var BRA mycket roligare förra lördagen! Men men, nya friska tag nästa lördag helt enkelt...

Har tagit en långdusch idag... upptäckte att jag inte rakat mig sedan 4 veckor typ så det var ju lite krisläge kände jag annars hade jag nog tovat fast mig i mig själv inom en snar framtid. Så, nu är jag ren, rakad, insmord och härlig och känner att jag faktiskt kan leva med mig själv ett tag till... (tills lillskruttan käkat ett par gånger och jag har bröstmjölk överallt som vanligt...) Provet med ersättningen igår gick ju sisådär... hon verkar inte tycka det är särskilt gott men åt väl hälften av flaskan. Däremot var hon ybervaken igårkväll och ville inte alls sova själv. Så vid 22.30 gick vi och la oss hon och jag helt sonika och vi båda slocknade rätt fort.

Karln kom hem i natt någongång så imorse vaknade jag upp brevid en halvt avsminkad rockslusk... Satt och tittade lite på honom och bara flinade. Fina, fina människa... (eller halvtransa som han själv förklarade för sin dotter) Vi har slöat hela dagen och lillskruttan har fortfarande pyjamas på sig! Jag skickade iväg karln till affären nyss så ikväll ska vi snaska lite söndagsmys... Som om jag behöver mer sånt, har ju vräkt i mig hela helgen!!! Jaja, sista dagen nu sedan blir det andra bullar... Lär ta tag i mitt sockerbehov på allvar nu, för det här håller ju inte i längden. Det kostar skitmycket att äta snask så ofta som jag gör, det tär på tänderna och det är fan inte bra för kroppen alls... Och det går verkligen inte ihop med min plan att bli smal och fit igen... :D

Nåja, imorgon är en annan dag som käre Krister Björkman skulle sagt...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: