eyesan

Galet kär sambo och nybliven trebarnsmamma med funderingar kring livet, vänskap och kärlek...

Heldag idag...

Kategori: Allmänt

Idag har det varit full rulle hela dagen... *pust och stön*

Vaknade och matade lillskruttan, slängde in mig i duschen medans karln klädde på lillfisan och skrutten grejjade runt. Kastade i oss lite frukost, karln iväg med skrutten till skolan och jag slängde på mig och skruttan lite kläder. Iväg med bussen in till stan, möte på soc ang faderskapet för skruttan... Satt på möte där en halvtimme, skruttan bajsade för fullt och åt lite såklart... och jisses så petigt det var med intyget bara för att vi inte är gifta. Och hundra frågor om hur vi träffades, vilka som kan intyga att vi är tillsammans, om det råder några tvivel ang vem som är pappan... bla bla bla... OJOJ säger jag bara. Förstår ju meningen med att det ska gå rätt och riktig till när man skriver intyget, men det känns ju samtidigt som att det borde finnas någon gräns liksom!? Det skrämmande är ju att det faktiskt finns idioter som luras när det gäller såntdär. Hur som haver, allt gick bra så nu har lillskruttan en juridiskt giltig pappa! :D

Iväg direkt till tåget för att åka till karlns jobb, kom dit, matade lillfisan lite till och sedan fick karln plåga frun lite. Plåga och plåga egentligen... Det är rätt skönt att tatuera sig, det som är störande är ju att det durrar så mycket i kroppen. Eftersom han gjorde tatueringen över den gamla var han ju nära nyckelbenet så det kändes ju lite... men annars somnade jag nästan. Härligt att få det gjort... en sisådär 5 år senare liksom! ;) Så nu är min älskade lilla goskatt förevigt avtryckt på min kropp...

Sedan fikade vi, stressade iväg till tåget igen för att åka hem, ta bussen och hämta skrutten i skolan. Sedan hem till lägenheten, åt mellis och matade lillskruttan lite till... Sen iväg igen till sjukhuset för hörselprovet, tredje gången gillt för nu gick det igenom så även hennes vänstra öra har fullgod hörsel... Iväg till Mcdonalds för lite matintag till oss tre lite äldre familjemedlemmar och sedan äntligen hem...

Snön har yrt runt idag och det har känts som att det varit svinkallt i luften... tror inte det var så kyligt egentligen, men fy fan säger jag bara. Jävla skitvinter, jag är så jäklarns less nu alltså!!!!!

Karln ska iväg på rep ikväll så jag ska slänga storskrutten i säng strax och sedan ska jag och lillskruttan bädda ned oss i soffan och mysa lite. Härligt och så mysigt... skulle kunna ligga brevid henne hela dagarna i ända, det är så förbannat underbart!

BTW så bara längtar jag efter att kroppen återhämtat sig efter förlossningen ordentligt så jag kan börja träna (hör på den liksom, måste vara första gången i världshistorien!!!) Känner mig fruktansvärt otränad, trött och matt i kroppen, behöver bygga på lite muskler och bli lite fit. Har tappat all vikt jag gick upp under graviditeten redan (herregud, det gjorde jag redan efter ett par dagar) och även vattnet kroppen samlade på sig... Så det är inte så mycket kvar nu, bara lite runt magen som inte dragit ihop sig ännu så jag ska väl inte klaga. Men behöver gå ner lite till och sedan träna upp mig. Ska bli ohyggligt nice! Och dessutom fick jag inte en enda bristning på slutet heller, bara lite mer på den lilla bristningen vid navlen jag hade efter skrutten och det tycker jag bara är fint (något minne ska man väl ha?!) ... Yay! :D

Nepp... nu vaknar lillskruttan och vill ha lite kärlek!

Kommentarer

  • Sindra säger:

    Grattis till pappafixandet :) Och till tatueringen, den blev jättefin :)

    2010-02-24 | 20:39:03

Kommentera inlägget här: