eyesan

Galet kär sambo och nybliven trebarnsmamma med funderingar kring livet, vänskap och kärlek...

Hemmafru...

Kategori: Allmänt

Det är rätt skönt faktiskt... att bara gå runt hemma och skrota dagarna i ända. Jag har ju saker att göra om man säger så att helt sysslolös är jag ju inte. Men jag har ju möjligheten att kunna välja om jag vill dammsuga en dag eller om jag ska göra det dagen efter. Otroligt skönt. Men på ett sätt oerhört stressande också... Jag har väldigt svårt att slappna av helt och hållet... jag känner mig fort onödig och onyttig och blir stressad. Jävligt dumt faktiskt men sån är jag. Är så rackarns van att jobba som en idiot =göra något vettigt så att när jag väl är ledig blir jag helt rastlös istället. Och nu ska jag vara sån i ett helt år, hur tusan ska jag klara av det egentligen?! :S

Kom och tänka på mitt jobb idag också... saknar det litegrann faktiskt. Trodde nog aldrig jag skulle känna så egentligen eftersom jag var sååååå less där i slutet på att alltid göra samma förbannade sak dag ut och dag in... men nu när jag varit hemma i två månader känner jag att jag saknar det. En skön känsla men samtidigt är jag så lättad över att jag inte ska tillbaka dit. Inget ont om varken jobbet eller cheferna, men jag är liksom klar med det där nu. Tre år och sedan fick det vara nog! :D
Det är spännande att fundera över vart jag kommer hamna när jag ska ut och jobba igen... och när det blir liksom!? Jag kommer ju som sagt vara hemma i ett år ungefär, sedan blir det nog plugg om jag inte ramlar över något skitbra jobb jag vill ha... och sedan blir det nog en till liten knodd om allt går enligt planen. Bara att inse liksom, jag blir ju gravid genom att titta på karlns tandborste. Och det är väl lika bra att ta en till skitunge när man fortfarande är ung och i farten!? Haha... säger jag nu ja... lillskruttan kommer säkert bli ett monster om något år och jag kommer nog desperat försöka få henne såld till första bästa... och tanken på att skaffa fler ungar vore lika med att sakta självdö inombords av frustration!! ;)

Dagen idag har varit lugn och skön, jag och skruttan har myst hela morgonen och sedan hämtade vi skrutten på skolan. Har degat under eftermiddagen och sen kom karln hem. En totalt slappardag helt enkelt. Imorgon blir det andra bullar, ska tvätta upp berget som snart väller ut ur badrummet och så lär jag städa i vanlig ordning. Jag känner mig som Ensamma Mamman när hon får psykbryt över smulorna - i mitt fall katthår då - så jag måste ta tag i det där snart... Får man raka katterna?!

Strax blir det Let´s Dance och imorgon blir det schlagermys på högsta nivå. Utan magont denna lördag hoppas jag!!!!

Och grattis till min fina vän i utlandet också... De fick en pojke igår!!! Så härligt och jag blev så himla glad för deras skull!


Oh well... whatever nevermind...

Kommentarer

  • Kicki säger:

    Sötis, det är lugnt, skulle tanken om att vilja sälja barnen billigt så vet du att jag med all glädje ställer upp som barnvakt, för känner jag dig rätt så dör du av längtan efter dem sen igen efter ett dygn:)

    2010-02-13 | 17:07:01

Kommentera inlägget här: