eyesan

Galet kär sambo och nybliven trebarnsmamma med funderingar kring livet, vänskap och kärlek...

Huset fullt...

Kategori: Allmänt

Fan... skrev värsta inlägget och så bara försvann det... SUCK!

Igår blev skrutten hämtad av sin pappa iallafall... Planen var att han skulle komma tidigare för att hinna vara med i skolan en sväng också för att få lite insikt hur skrutten har det där, men på grund av det helvetiska snöovädret så kom han upp senare än väntat och missade såklart skolan. Läraren berättade att skrutten blev jätteledsen när pappan inte hann komma, men det går ju fler tåg liksom och det tror jag skrutten förstod. Han blev i varje fall väldigt glad över att träffa sin pappa så det kändes skönt. De åkte iväg efter att vi fikat lite och många timmar senare kom de fram, utan större bekymmer och det var ju obeskrivligt skönt. Jag ska möta upp dem på måndag så pappan slipper åka hela vägen tillbaka med skrutten... Det kan ju bli intressant... att åka tåg med lillskruttan så länge! Men jaja... hon ska väl härdas hon också!

På tal om henne så har vi köpt ersättning nu och ska prova och ge henne. Hon blir inte mätt som det verkar nu och hon är fruktansvärt gasig i magen, får se om vi måste köpa droppar åt henne också. Hur som helst, ska ge henne ersättningen när hon ska sova för natten, ska bli intressant och se hur länge sjusovaren kan hålla sig utan mat sen.

Ikväll ska vi gosa ned oss i soffan hon och jag och schlagernörda oss lite... Bidragen har ju fått en massa skit under veckan så det ska bli spännande att höra dem ikväll sen. Och så undra jag ju givetvis vad Dolph aka Dr Mugg ska hitta på för bravader! Karln är ju på spelning ikväll så vi tjejjer är ju alldeles ensamma... Det kändes bättre när han skulle iväg idag, men jag kan inte hjälpa att oron ligger och gnager ändå. Det gick ju inte sådär strålande sist han var ut... nu är det iofs en spelning men ändå. Jag hoppas innerligt att han tar det lungt med drickat... eller låter bli helt och hållet... men det märks ju inatt. Jag är då förbannat kär i honom och vi har haft en sån skön dag tillsammans, mycket mys och närhet som rä så välbehövligt. Och han är så satans snygg. Mums!

Huset fullt ja... det har vi också haft. Karlns syster kom vid lunch med sin dotter och hennes pojkvän, sedan kom den andra dottern också med hennes sjumånaders son (som är oerhört stor jämnfört med lillskruttan!!!) och sedan ramlade även karlns mamma och sambo in. Så vi har haft besök halva dagen och det har varit jättetrevligt. Jag tycker så mycket om den där familjen, de alla är superhärliga verkligen... och jag känner mig så välkommen in i familjen, både utav systrarna och utav lilla mamma. Som är sån stolt farmor också... ;) Hon kommer på tisdag igen, hon kan ju inte hålla sig borta ifrån lilla prinsessan sin!! :D 

Idag fyller min fina Lady K år också... gosh vad jag saknar henne. Min fina underbara vän!! Och även systersonen fyller idag, hela 18 bast liksom. TUR man inte är hemma den dag som denna... stan blir sig nog aldrig likt! :/


Nåväl.. ha en trevlig lördagskväll allesammans!

Kommentarer

  • Rigmor säger:

    Tänker du ge henne tillägget bara på kvällen eller hela dagen? Att hon blir gasig beror ju på vad du äter, allt går ut i bröstmjölken. Saknar er!

    2010-02-20 | 20:42:59

Kommentera inlägget här: