eyesan

Galet kär sambo och nybliven trebarnsmamma med funderingar kring livet, vänskap och kärlek...

Lilla skruttungen...

Kategori: Allmänt

Hon bara tittar och tittar den lilla fröken... så härligt att hon börjar bli mer vaken och mer "med"... Gofis!

Vi var på BVC idag och vägde, mätte och grejjade... Skruttan hade ökat jättebra i vikt och inte sådär superbra i längd (oväntat?) men allt såg bra ut ändå. (3480g och 50,5 lång) BVCtanten frågade om jag hade några frågor eller undrade över något och jag bara: "nejdu, ingenting faktiskt"... Tror hon blev lite chockerad för det verkar som att folk har en halv miljard med frågor hela tiden ang sina barn. Klart man undrar en massa speciellt om det är ens första barn, men nu när det är mitt andra känner jag mig helt kolugn. Än så länge ska jag väl tillägga... ;)

Imorgon blir det full rulle hela dagen, först ska skrutten till skolan, sedan åker vi andra till karlns jobb för att visa upp lilla stjärnan samt att mamman ska fixa till sin tatuering... Spännande! Undra hur ont det kommer göra?! Haha... INGET gör så ont som att föda barn så jag får helt enkelt bara bita ihop. Har sjukt ont av fribron också, så jag känner mig rätt härdad. Handlederna värker fortfarande och hela min vänstra sida av arm och rygg håller på att tar livet av mig. Jävla bröstmuskelatur att vara förstörd liksom... och det bättrar ju inte på att amma och bära bebis liksom. Men det göööööör inget för det är värt det! :D

Nu är skruttan sur...

Kommentarer

  • Rigmor säger:

    3480 gr 50,5 cm det fattas bara 0,5 cm så är hon lika stor som moster R var när hon föddes......

    Snart är lillskruttan ännu större men hon kommer nog att växa om dig i längd! Ha det bra!

    2010-02-17 | 14:41:59

Kommentera inlägget här: