eyesan

Galet kär sambo och nybliven trebarnsmamma med funderingar kring livet, vänskap och kärlek...

BigFoot!

Kategori: Allmänt

Satt igårkväll och myste i soffan... kände mig lite smått hängig, var trött och hade ont både i huvudet och av förvärkar. Strax innan läggdags så fick jag stördt ont i magen, kändes som en helvetisk mensvärk som aldrig gav med sig. Fy farao säger jag bara! Tog två panodil, duschade och la mig sen... skakade som en dåre och höll fan på att frysa ihjäl. Karln kröp ned han också och låg brevid mig, halvt hyperventilerande av att det kanske vad dags. Han blir så nervös alltså... undrar hur det här ska gå när det väl ÄR på riktigt??
Hur som haver... jag låg där i sängen, hade skitont och ville mest bara grina... då kommer det tre värkar på raken, 6 min emellan. Hoppet tändes och jag fick lite panik över att det gjorde så helvetiskt ont alltså.
Har jag glömt hur ont det gjorde när skrutten föddes, eller gör det MER ont nu?? Uppfattar allt mycket värre i hela kroppen denna gång... och jag blir en smula ängslig över att föda nu. Fy fan alltså. *ryser*
Lyckades somna efter ett tag och sov hela natten... sedan har dagen varit lugn ända tills nu på kvällen. Har haft regelbundna förvärkar sedan vi kom hem ifrån skruttens innebandy (som för övrigt gick kanon, känns skitbra för oss båda!!! Bra ledare, fin grupp, bra arbetssätt och ungen var jättelycklig att äntligen få spela igen OCH att det var två klasskompisar med på träningen!) Får helt enkelt se om det kör igång snart eller om det bara är jobbigt falskalarm som vanligt. Spännande och galet skräckinjagande. Är jag verkligen redo för det här???? :O

Kotten har i allafall gigantiska fötter. De känns ibland så väl på magen, man känner hälen, hålfoten och småtårna... jättemysigt men alltså, de är verkligen jättestora!!!! Förstår inte hur det är möjligt OM det nu är hela foten vi känner. Jisses... får döpa barnet till BigFoot tror jag!!

Urrk. Ikväll blir det slöande i soffan... igen... ska kolla blåsningen och sedan blir det nog natta. Är grymt trött och lär väl försöka passa på att sova medans jag kan.

Just det, vi var på bio igår. Grymt skoj för kidsen och helt okey film. Biosalongen var skitfräsch så fler besök dit kommer att planeras!!

Nepp.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: