eyesan

Galet kär sambo och nybliven trebarnsmamma med funderingar kring livet, vänskap och kärlek...

Sovmorgon - vilken lycka!

Kategori: Allmänt

Var helt jävla död imorse när vi skulle upp. Mådde inte alls bra i kroppen, kändes konstigt liksom och fibron gjorde ju sitt till... Fick upp skrutten tillslut och sedan fick karln ta honom till skolan innan hans åkte till jobbet. Var på väg att gå med skrutten själv så att karln inte skulle missa bussen, men vad fan... jag måste ju lära mig att inte vara så envis och göra allt själv hela tiden. Såå... sagt och gjort, grabbarna grus gick och jag satte mig och åt frukost. Sedan TVÄRDÄCKADE jag i soffan och sov till 11 när alarmet tjöt igång. Helt väck liksom... nästan läskigt! Men det var fantastiskt skönt i vilket fall och sedan skuttade jag med relativt lätta steg till skolan för skrutthämtning och handling på affärn. Ikväll blir det fin fredagsmat och sedan soffmys på högsta nivå...

Bädis har hållt fan på sig inatt och faktiskt nästan hela dagen idag... Vet inte om det helt enkelt lugnat ned sig eller om det är lugnet före stormen bara? Har insett att det kan vara allt mellan ett par timmar till över 40 dagar kvar. Kul insikt?! NOT. Speciellt med tanke på att jag är ett galet kontrollfreak liksom och behöver få planera... SUCK.

Katterna har fått fnatt iallafall... igårkväll plingade snälla grannen på och meddelade att vår svarta panter ville in. Han är för övrigt den enda katten som vill vara ute nu, vilket jag kan förstå med tanke på både kylan och snön. När han väl kommer in är han yberlycklig och kelar nästan ihjäl oss alla... Den håriga kamelen springer runt, kraffsar och mjäschar hela tiden och tror dessutom att han är en knähund. Han kommer emot mig, sträcker sig upp emot benen och vill bli upplyft. Sedan lär jag antingen gå runt med honom som en bebis över axeln eller som en liten tönthund i famnen för att han ska vara nöjd. Jättemysigt visst, men han hårar ju något så grönjävligt. Fina, tunna, duniga katthår som vi blir galna på snart!!! Lilla kattfröken är helt skum hon också... ifrån att ha varit tokasocial till att vara världens gosigaste fröken nu och följer efter mig väldigt ofta. Favoritstället är ju återigen handfatet och nu fyller hon ju upp det till bredden. Ser jäkligt kul ut... där ligger en tvärtjock katt liksom och blubbar runt. Alla tre brukar köra kattrace på kvällarna och det är ju extremt uppskattat av oss alla... jag tror även att grannarna tycker det är härligt att höra tungklumparna härja runt på kvällen... OCH natten när de är riktigt uppspelta. Rara djur, verkligen.

Nåväl. Ska leka hemmafru nu så maten blir klar tills snygg kommer hem.



.

Kommentarer

  • Millan. säger:

    Hett tips från coachen: Köp en kam på apoteket som heter "Furminator". Den är dyr, runt 400:-, men OJ SÅ VÄRT DET!! Den tar bort underullen men skadar inte hud eller täckhåren på katten. Jösses så nöjd jag är, den är galet bra! TESTA!! :)

    2010-01-18 | 18:53:34

Kommentera inlägget här: