eyesan

Galet kär sambo och nybliven trebarnsmamma med funderingar kring livet, vänskap och kärlek...

The furminator...

Kategori: Allmänt

Kan meddela att jag redan har en sådan kam fröken... men tack för tipset! Och jag kan även meddela att det hjälper föga på min gigantiskt håriga pälsboll. Tror jag ska ta fram trimmern istället. Helrakat ska väl vara inne nu va? ;)

Gårdagen var rätt behaglig... jag och skrutt skrattade en himla massa hela eftermiddagen, han är ju bara för himla söt. Och sur dessutom. Sådär riktigt, tonårsaktigt surig... Jag kan inte annat än att le åt honom, han är ju så söt när han nästintill smäller igen dörren till sitt rum. Kanske inte den effekten han ville få av sitt beteende, men vad ska jag göra liksom? Jäkla godfis!
Iallafall så berättade han stolt att tjejjen han blev förtjust i, i andra klassen (han träffade henne andra dagen i skolan och blev såld direkt) tydligen är kär i honom tillbaka. Lyckan är ju total så under eftermiddagen igår grejjade skrutten med en massa saker som han skulle ge henne. Och han är ju bara så söt alltså, när han skulle skriva "I love you" på ett kort till henne så kom han och behövde hjälp. Han hade börjat skriva... "AJ ALV" Jag försökte förklara att det inte stavas så, eftersom det är skrivet på engelska, men det går liksom inte in i hans rosafluffiga hjärna riktigt. Men han är ju bara för jäklarns söt! Och ja... tjejjen är blond. Vad annars? ;)

Vi väntade hela eftermiddagen på att karln skulle komma hem, jag var överambitiös och gjorde egna köttbullar (för första gången i hela mitt liv) till middag och var sådär extra huslig. Tro på fan att karln kommer hem sent då? Booooooring verkligen. Skrutten höll på att avlida av saknad och jag hade toktråkigt. Fick iofs äntligen tummen ur och sydde skrutts skiddress som gått upp i två sömmar... men annars hade jag toktråkigt!
Väl hemma så käkade sambon och vi kacklade lite skit om hur dagen varit. Jag tycker det är så mysigt att vi har våra kvällsstunder tillsammans då vi faktiskt pratar med varandra. Kärlek det! Man glömmer bort det annars, för det är så mycket annat som ska göra hela tiden...

Nåväl, landade i soffan på kvällen och då körde bädis igår. Herrejesus... hade ett race förvärkar under 3 tim ungefär, regelbundna och mellan 2-7 minuter. Wieehoo. Det gjorde ont bitvis, men inte sådär galet ont att jag funderade på om jag skulle behöva åka in. Tur det, för barnvakt hade nog varit svårt att fått tag på inatt... (är fortfarande nervös över det där, vem fasiken kommer kunna ta skrutt när bebben ska ut???) Hur som helst, vi la oss 00.30 ungefär och sedan hade jag en timme värkar till i sängen. Lyckades somna till några minuter och vaknade av jordens idiotvärk... Kul. Då var klockan runt 02 tror jag... Mitt i sömndimman gick jag upp för den vilda jakten på panodil, men hela husförrådet är ju tömt. Fuckit liksom... Hade verkligen behövt dem inatt. Jaja, finns apotek på stan och jag ska ju till mördarvården idag ändå. Hur som helst så är magen rätt lugn just nu... ska bli intressant och se om han är fixerad där inne, jag tycker själv att magen sjunkigt lite och det vore ju inte så konstigt. Han ligger ju och pressar på neråt med huvudet mest hela tiden, skitont gör det men det borde ju bana väg för att han ska komma ut någongång tycker jag. Pain is temporary... *mantrat just nu*

Gaaahh... vad trött jag är!!!!

Kommentarer

  • Millan. säger:

    Jag vet inte om det kommer hjälpa med furminatorn på Xantos heller. Alltså, det lossnar mängder med hår, men han fäller som en tok fortfarande :-/ Det är hår ÖVERALLT!! Jag blir tokig!



    Och allt det där onda och jobbiga med bebismagen...så undrar folk var jag inte vill skaffa barn :-p Skämt å sido tösen, hoppas det går bra :)

    2010-01-22 | 12:08:46

Kommentera inlägget här: