eyesan

Galet kär sambo och nybliven trebarnsmamma med funderingar kring livet, vänskap och kärlek...

Bästaste söt!

Kategori: Allmänt

Drog en repa igår till min söta tokfröken som numer faktiskt bor bara 1,5 timme ifrån mig. Jag och lillan kastade oss på en buss, hann till och med röka en cigg innan den kom bara för att jag stressade iväg som en tok.. (kastade på mig kläder, packade alla grejjer och hann dessutom kasta på mig ett ansikte på en pisskvart!!) Väl nere vid stationen så blandade jag ihop bussarna så jag hoppade på en annan buss istället för "sjukhusbussen" som jag borde ha tagit. Det hela resulterade i att resan tog en timme längre men å andra sidan fick jag och lillan lite sighteseeing i detta vackra landskap. Satt och tittade ut mest hela tiden hon och jag, så oerhört vackert alltså! Åkte förbi ett speciellt ställe och då blev jag helt tårögd. SÅ fantastiskt!! Funderade på om man skulle försöka boka in sig en natt där, för det var ju ett hotell precis där det var som vackrast, sådär bara för att ha lite kvalitetstid med karln min och då helst utan barn såklart. Grymt vackert som sagt! :D

Väl framme kom fröken och mötte oss, jag fick en bamsekram och jisses.... hon luktade precis som hon brukar! Underbara, fina hon! Kikade runt på stan en sväng och sedan hem till henne och slappade, kacklade skit och drack kaffe. Lillan skötte sig relativt väl, kinkade litegrann mellan varven men det är ju inte så konstigt. Tråkig bussresa, varmt och så gör tänderna ont. Jobbigt läge när man är en lite fis liksom! Tokfröken styrde ihop en gudomligt god sallad och sedan stressade vi ner tillbaka till stationen för hemresa för mig och lillskrutt. Språngmarchen ifrån helvetet kan man säga... HUA vad svettigt! Hemresan tog ju iallafall bara 1,5 timme ungefär så det kändes ju stabilt! ;)

Väl hemma fick jag lov att slänga mig i duschen direkt, jisses... jag var liksom helst blöt i kläderna av all svett... (blev ju inte bättre av att gå hem ifrån stan heller....) Karln gick och handlade fredagsmys och sedan slappade vi i soffan hela kvällen. Jag fick ju lov att gnälla lite på honom för att han inte redan fixat det, jag tycker det är fasiken orättvist att såntdär aldrig är fixat när jag kommer hem. Jag servar ju alltid honom när han kommer hem så jag tycker inte att det är förmycket begärt. Det är inte ofta jag är borta och kommer hem efter honom så det skulle ju vara trevligt att allt är klart redan... Tror karln blir lite stött att jag gnäller på honom, men vad fan. Jag måste ju lära mig att säga till direkt istället för att bita ihop och bli tvär inombords som jag alltid brukar.

Lillan sov hela natten igen precis som hon brukar och vaknade halv sju imorse och var superhungrig... Jag sa åt karln att gå upp och hans svar var ju klockrent: "öööhhh... vad är klockan då?" HAHA! Spelar det någon roll svarade jag, din dotter vill ha mat! :D Det hela slutade med att jag gick upp, gjorde en flaska mat åt henne och ska precis gå in med den till henne så hon får äta i sängen och förhoppningsvis somna om när jag möter karln i hallen med henne på armen. Men åååhhh... la henne i sängen men inte fan somnade hon om efter maten heller. Karln däremot... han ligger i soffan brevid här och trynar fortfarande. Det är TUR för honom att han är förbannat söt! <3

Börjar bli varmt redan nu, det är kvavt av bara fan också plus att det stinker ifrån papperbruket i Stinkesund. Ljuva morgon! :O Tur kaffet smakar gött iallafall... Kanske blir en tripp med grannarna och handla lite på IKEA... får se hur dagen artar sig helt enkelt!


Nåväl. Baba ganoush! :D

Kommentarer


Kommentera inlägget här: