eyesan

Galet kär sambo och nybliven trebarnsmamma med funderingar kring livet, vänskap och kärlek...

-"Det går inte att lita på den där kvinnan!"

Kategori: Allmänt

Bästa kommentaren av skrutt igår. Humorkillen liksom som blåförnekade att han och grannungen är tillsammans. Han skakade på huvudet, menade att han inte gett henne en puss i pannan och utbrast -"det går ju inte att lita på den där kvinnan!!" Jisses liksom... de är ju 7 bast!!!! :D

Annars så kryllar området av en jävla massa snorungar a´la white trash som jag helst bara skulle vilja ge ett kok stryk. Snorvalpar är vad de är och skrutten tar ju efter dem i rasande takt. Inte för att det är någon ursäkt när min unge gör bus, men det bättrar ju liksom inte på att han apar efter de större barnen med allt skit de håller på med. En av nackdelarna med att bo i ett bostadsområde liksom...

Och en annan nackdel är ju att grannarna kan klaga på de mest korkade saker. Kattbrädan är numer borttagen då den ansågs störande av någon idiotgranne. Att våra andra grannar har en kattbräda, och har troligtvis haft den sedan flera år, var ju tydligen inte störande. Kontentan av det hela är ju att någon stört sig på JUST OSS och DET stör mig till förbannelse. Men jaja, nu hoppar katterna ifrån balkongen istället och jag håller tummarna för att de inte ramlar ner. Oftast går de ju i dörren, men ibland smiter de ju upp på förrådstaket eller ut genom balkongdörren ändå och då hoppar de där emellan... Hade en mailkonversation med surkarten ifrån störningsärendena vilket var rätt intressant då hon inte kunde svara på mina frågor, mina invändningar eller kunde ta min invändning alls. Kul att försöka diskutera då liksom?! Hur som haver, vi fick ju lov att ta bort den men jag tycker det är GALET dålig stil.

På tal om katter så har vi fortfarande inte sett till kamelen över huvudtaget. Trist som bara fan.

Vi är alla lite friskare nu, lillan snorar dock för fullt i ögonen och har börjat hosta. En hård, torr hosta... skitjobbigt för henne men hon äter bättre nu iallafall. Tur hon haft lite extra att leva på rent viktmässigt, annars hade hon legat risigt till. Jag var orolig här förrut då hon fick för lite vätska i sig, men det har ju styrt upp sig nu och hon kissar normalt igen. Jag är nysig, snorig och hostig men det är heeelt okey jämnfört med ledvärken jag hade förut. FYFAN vad risig jag var i kroppen innan det bröt ut ordentligt. Skrutten är pigg, frisk och extremt energisk och karln är väl på väg tillbaka ifrån de döda. En karl med förkylning är ju dödssjuk, det vet vi alla.

Annars då? Joo... hustomtarna verkar fixa det mesta här hemma, helt magiskt varje gång.


Om bara några dagar är det midsommar. LOVELY! Då åker vi hem till släkten och njuter av den svenska sommaren när den är som bäst! Ska vi gissa på en sisådär +5 grader, isvindar och hällregn? Haha.


Idag är det kungabröllop... och jag kan nästan sätta pengar på att systers lilla pluttunge kommer börja ta sig ut idag! Måtte den lilla komma före nästa helg iallafall, jag vill ju träffa lillskiten!!


Nåväl. Mer kärlek til folket!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: