eyesan

Galet kär sambo och nybliven trebarnsmamma med funderingar kring livet, vänskap och kärlek...

Sinnessjukt liv...

Kategori: Allmänt

Ja jävlar i min lilla låda. Det är så jävla galet allting att jag liksom mest bara skakar huvudet åt allt. Det händer de mest konstiga, vansinniga och sinnessjuka saker runtomkring mig att jag blir mörkrädd. Jag bor uppenbarligen i någon slags "Wisteria Lane"-inspirerad värld och den enda skillnaden är att det inte är lyxiga hemmafruar det hela gäller utan snarare ensamstående, lågavlönade singelmorsor. Heeeeeelt sjukt!! Det är liksom bara att tacka och ta emot att mitt egna liv faktiskt är så pass bra som det är.

Jag och kidsen har haft ett par fantastiska dagar i solen sen sist. Skrutten är iofs i skolan hela förmiddagarna så då slappar jag och lillan, alltså har hemmet förfallit senaste tiden men vad tusan... Ska ta tag i det hela imorgon och på fredag eftersom de bästaste sötgrötarna kommer upp och hälsar på över helgen. Ska bli så oerhört härligt att träffa dem, få visa runt dem i lilla stan och bara ha det gött.

Skrutt har cyklat till skolan helt själv ett par dagar i rad nu och imorse så drog han redan halv åtta vilket gjorde att läraren serverade ungen frukost på morgonfritids minsann vilket skrutten berättade när jag hämtade honom... Pinsamma unge liksom, sådär får han ju inte göra!!! :S Det hela berodde ju på att jag komasov (min nya morgonritual, att intensivsova 40 minutern ungefär medans karln tar upp skruttan och fixar morgonbestyren med skrutten) och karln försov sig och förstod inte vad klockan egentligen var när skrutten drog iväg alldeles förtidigt... Ska be läraren om ursäkt imorgon när jag hämtar upp den lilla parveln.
Imorgon ska skrutt ha vårmusikal också, han är oerhört taggad och hela klassen ska träna under dagen imorgon och sedan ska alla barn, föräldrar och vänner mötas upp imorgonkväll för att se på när barnen sjunger och grejjar. Ska bli SÅ kul och gissa om jag kommer grina?! :D Spricker ju av stolthet över honom att det inte finns liksom och det är ju inte bara att jag blir lite tårögd utan nu snackar vi ju om att jag helst liksom skrynklar ihop hela ansiktet och bara brister ut i ett hysteriskt gråtanfall. Pratade med bästaste grannen också och hon lider av samma problem hon. Och på tal om henne är jag förbannat GLAD över att hon bor tvärs över gården. Så oerhört mysig och lättsam som person och jag känner mig väldigt bekväm med henne. Och vi har ju samma sjuka humor vilket är guld värt! :D

Lillfisan kinkar lite mer än vad hon brukar, kan vara så att tänderna gör ont nu igen eftersom hon är lite svullen i käkarna. Kan också vara så att magen går på högtryck eftersom hon börjat med gröten och även lite smakportioner av annan mat. Hon är en naturbegåvning på att äta i allafall, trots mycket kladd så går det mesta av det jag testat ner!

Jag har under helgen verkligen upptäckt vikten utav kommunikation mellan mig och karln. Jag är ju sedan långt tidigare expert på att känna en sak och sedan säga en annan eftersom jag biter ihop och sväljer känslan istället... allt det gör bara att jag får en hårt klump i magen och mår dåligt vilket kommer och biter mig i arselet långt framöver. Been there, done that. Men efter i fredags då det hände en liten incident med karln så har jag verkligen sagt det jag tänkt, visst har jag valt orden väl med eftertanke men annars så har jag fått fram exakt det jag tänkt. Och jag känner mig så fantastiskt lättad inombords! Tänka sig vad lite total ärlighet i kommunikationen kan göra för underverk i relationen. Nu känns allt... och då menar jag faktiskt ALLT, helt fantastiskt underbart härligt och rosa flufffluff hela tiden... och det gör mig så förbannat LYCKLIG.


Har ett grymt bra bloggupplägg angående genusdebatten som jag ska knåpa ihop när jag får tid. Känns som att det är en bristvara just nu eftersom jag prioriterar ungarna och att vara ute och njuta av SOLEN istället. Får bli när det blir helt enkelt!


Nåväl, nu ska jag tvätta av det tonårsfinniga lortansiktet, ta en cigg och sedan borsta tänderna innan jag slocknar i karlns famn och dregglar lite på honom precis som jag brukar göra. (oj vilken lång mening... vilken talang såhär på kvällskvisten!) Sååå... godnatt på er och ta hand om varandra!

*nynnar på Jessy Matadors ESCbidrag*

Kommentarer


Kommentera inlägget här: