eyesan

Galet kär sambo och nybliven trebarnsmamma med funderingar kring livet, vänskap och kärlek...

Love is my drug...

Kategori: Allmänt

Ja jävla ja... dagen började med ett pliiiingplooong kl. 07.40 och sedan dess har det rullat på. Jäntan har plingat på 10 gånger idag, trots att vi varje gång sagt till henne att det inte går att leka idag eftersom vi skulle städa, skrutten skulle på innebandy och sedan skulle vi få besök. Men det gick visst inte in i hennes lilla huvud tyvärr... Jaja.. bara bita ihop helt enkelt... ska avakta lite och se hur det går framöver, annars så lär jag ta ett snack med föräldrarna och säga att det faktiskt inte är okey att ha henne hängandes här utanför heeeela tiden.

Stod och diskade på förmiddagen och funderade lite sådär allmänt på livet. Känner mig grymt tacksam att jag har det liv jag har. Jävla tjöt på mig, jag vet, men alltså... Det är verkligen helt ofattbart att jag har en sån fantastik familj. På både gott och ont givetvis, det är jag väl medveten om och ibland får jag psykbryt på alla måsten, allt dåligt samvete och all stress... men fy fan vad jag älskar dem alla tre!!

Bandyn ja... jag tror visst bestämt att tränarna glömde bort tidsomställningen för när vi väl kom dit jag och skrutt (vi behövde inte allllls stressa dit) så var det inga tränare där utan bara ett gäng föräldrar och barn. Vi väntade en stund, ungarna sprang och letade öppna dörrar, föräldrarna pratade lite med varandra, vi frös lite, skrutt halkade och slog sig i armbågen, vi väntade lite till men inga tränare dök upp och sedan åkte alla barn och föräldrar hem... sådär utan förklaring på vad som hänt eller nått sånt. Så jag och skrutt gick snopna hem, skrutt fick ett mindre gråtanfall över att han missat såååå många träningar men vi pratade lite om det och kom fram till att det var tränarnas fel att de glömt bort tidsomställningen/blivit försenade och att det var dålig stil av alla föräldrar och barn att åka hem så fort. Så han tröstade sig med det och att det inte var hans fel att det inte blev någon innebandy idag...

Hem kom vi, skruttan sov middag fortfarande så jag gjorde en blåbärspaj (som inte blev så bra som jag hade hoppats på iofs... kan det ha med att göra att jag hittade på ett recept och en inhandlingslista i bakboken som Han skrivit för ett par år sedan och att jag därigenom blev distraherad? Jag har inte ägnat någon större energi åt att tänka på Honom på väldigt, väldigt länge nu och ärligt talat så känner jag bara en lite sorgsen lättnad men ett uns nyfikenhet på hur han mår) Jag grejjade på lite och plockade iordning inför fikabesökarna. Ett trevligt besök av karlns "chef" och familj helt enkelt, damen är ju dock knäpp som skämmer bort oss på det där sättet. En full korg med massa godsaker i, ost, kex, cider, nötter mm och så ett ljus för lite romatik också! :D Skrutten fick ett stort påskägg och en tuggummipåse så han var ju skitnöjd!! Hon är oerhört omtänksam av sig som kommer med presenter och det glädjer mig att det fortfarande finns människor som är som henne. Jag menar, okey att hon köper någon blomma eller så när de ska komma och hälsa på, eftersom det är något man liksom gör när man hälsa på för första gången hos någon, men hon är så personlig liksom. Och som en sån sak att tänka på skrutten är ju bara för fint! Det gjorde hon när lillskruttan var nyfödd och fick paket av dem, då fick ju skrutten värsta grejjerna också och det känns bara så himla härligt!!

Reklamen för Risifrutti är ju bara för skojjig btw. Magnus Samuelsson är ju hysteriskt rolig när han, smidig som ett kylskåp, dansar för fullt!!

Kastade ungarna i badet förrut också... Lillskruttan låg och plaskade för fulla muggar när jag skulle vända henne i bajan eftersom min arm höll på att gå sönder och därmed byta sida så tappade jag balansen med armen och lillskruttan åkte ned i vattnet helt och hållet!! Åh hua vad hemskt och jävlar vad hon blev rabiat!! Helt skogstokig! Mycket för att hon blev rädd och säkert för att det inte var skönt att få vatten överallt, men mest för att hon blev förbannat helt enkelt.. hon har en jäklarns humör när hon sätter den sidan till. Hon kräktes upp lite vatten efter att hon ätit och annars verkar det ha gått bra. Men såklart, hönsmamma och hypokondriker som jag är, har jag varit orolig hur det skulle gå med den lilla fröken och OM hon fått vatten i lungorna och hur skulle det gå då och hur vet man det och då måste jag googla och fundera lite och så kollar jag hennes andning hundra gånger och så har jag sett till att hon legat på sidan under kvällen och så har jag känt om hon fått feber och ja... ni kanske förstår. KREJSY som fina sthlmfröken skulle sagt! Känner mig rätt dryg ibland.... Skruttan ligger hur som helst här brevid mig i soffan och mår så vitt jag kan se som en prinsessa. Skrutten ligger i sin säng och trynar, vilket jag hoppas på att han gör hela natten och inte kommer in till oss och knölar ned sig i vår gigantiskt stora 160cm säng och ägnar resten av natten åt att sparka karln i ryggen som han brukar göra. Karln kom precis hem ifrån repet föresten så jag undrar om jag kanske ska ta och sluta nörda mig nu och istället krypa ned brevid honom när HAN nördar ?!? Ja jävlar ja... nördar är vi allihopa... och det är tydligt det!!


Nej. Ska krama ihjäl karln snart och sedan VM i intensivsömn.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: