eyesan

Galet kär sambo och nybliven trebarnsmamma med funderingar kring livet, vänskap och kärlek...

Ööhh... vänta lite här nu...

Kategori: Allmänt

Alltså... helt allvarligt så undrar jag ibland hur många barn jag egentligen har. Grannjäntan har varit inne här i princip heeeela dagen, visst leker hon och skrutten fint ihop, men det är ju helt galet åt det. Det blir dubbelt så mycket att plocka reda på, extrem ljudvolym (tjejjer låter oerhört högt!!!) GAAAAHHH!!! Så försöker man kasta ut dem och det fungerar ju i ungefär 20 minuter, sedan händer något och någon av dem kommer in igen. Hit. Här hemma. För här bor ju alla barn.... :S Idag är det ju iallafall bara EN extra unge, annars så brukar ju den andra grannungen också vara här men han har iallafall en mamma som kollar läget med mig först och hon har koll på sonen sin... Föräldrarna till jäntan lyser med sin frånvaro. Nåväl... jag får väl glädja mig med att det är två ungar som har kul iallafall. Och vi har haft Roomservice´s Johnny och Mattias på besök halva dagen som målat och snickrat... haha.

Earth Hour ikväll... bra skit men jag ska fasiken fuska och ha tvn på... (hejja Kalle!!) Skäms på mig.

Och minsann... visst fan hade jag rätt... farmor och "farfar" kom på besök idag och fikade lite. Hon hade stickat klart skruttans lilla kofta, syrenlila i färgen och verkligen jättefin. Skruttan kommer bli så söt alltså!!

Häromdagen var skruttan på sitt absolut sämsta humör, jättetrött och vägrade somna. Givetvis så kände ju jag mig väldigt stressad att få henne att somna också eftersom jag hade lite saker jag skulle göra och det känner den lilla gofisen av såklart. Så hon protesterade vilt och vägrade slappna av. Hon skrek, gnässade och gnällde till förbannelse och jag höll på att smälla av utav ren frustration. För att andas lite la jag ned henne i babysittern och tog ett bloss istället... man måste liksom göra så för att inte bli arg... och då blev lilla fröken heeeeelt rabiat och skrek så hon storknade. Älskade lilla gofis! Tillslut lyckades hon somna ordentligt men det hela hade ju gjort mig grymt grinfärdig och helt slut mentalt ärligt talat och mitt i allt detta så ringde karln och sa att han var på väg hem. Han hörde att jag lät helt off så när han kom med bussen såg ungarna (no shit, jäntan var här då också...) att han hade köpt blommor! Jäkla sötgröt vad fint gjort och som grädden på moset var det mina favoritblommor också... Tack finaste!

Jaa... bla, bla, bla... usch. Är trött och hängig idag... ont i kroppen (nähää?) och sådär lite allmänt less. Det är gråmulet ute så det bättrar ju inte på humöret, men samtidigt är det fantastiskt härligt att det regnar!!! Det är plusgrader ute och det REGNAR!!! Fatta det liksom....

Nepp. Har gjort ett nytt försök att kasta ut ungarna... undrar hur länge de stannar ute denna gång då?!


Have a nice saturday then...

.

Kommentarer

  • Sindra säger:

    Det är något visst med karlar som märker att man har det jobbigt och kommer hem med favoritblommorna <3

    2010-03-27 | 21:25:56

Kommentera inlägget här: