eyesan

Galet kär sambo och nybliven trebarnsmamma med funderingar kring livet, vänskap och kärlek...

Supermom!

Kategori: Allmänt

Fy farao vad produktiv jag känner mig idag... Har varit igång hela dagen och ännu är det inte slut!

Imorgon åker vi och det ska bli så himla nice att träffa familjen och vännerna igen... men jag kommer sakna karln, katterna, lägenheten och framför allt vår nya gigantiska assköna soffa!!! Den kom igår äntligen! Poståkeriet ringde mig när jag och lillskruttan var på väg och hämta upp skrutten i skolan och meddelade att de var på väg. Så jag hade alltså typ 10 minuter på mig att hämta ungen och springa hem. Lite smått förtvivlad blev jag eftersom karln inte var hemma och jag visste ju inte om lillskruttan skulle fortsätta sova så jag kunde hjälpa till och bära och sedan fanns ju också orosmomentet att leveransen skulle vara gigantiskt stor också. Shitohmygod men jag ringde efter hjälp så turligt nog kunde två vänliga själar komma och hjälpa till. Chaffören dumpade av soffan utanför och sedan var det "bara" att bära in. GOSH säger jag bara.... tre delar gick ju lätt att få in men det sista, och största, gick vi nästa bet på. Bubbade, kånkade, vred och vände på skiten så tillslut fick vi upp den i trappen. Hade duschat på morgonen och det märktes inte kan jag säga... :O Men ojoj säger jag bara... vilken jävla soffa alltså! Helt magiskt skön och skitsnygg. Vår 3,15m stolthet. Underbart!!!

Har packat det mesta och jag hoppas att jag fått med allt nödvändigt. Är ju lite trixit eftersom skrutten ska ha sommarkläder med sig liksom... :P Den lilla skiten så få var ai solen en vecka. Men mamma är inte alls avundsjuk heller! *gulp* Hoppas bara att allt går bra för honom... jag ska försöka bita ihop och inte vara så orolig.

Har hållt på som fan idag som sagt och kroppen värker utav bara helvete. Mycket pga det jävulska soffbärandet men mycket bara bebisbärande. (lillskruttan var ju galet mammig igår) Känner mig som en jävla supermorsa som sköter nästan all markservice på alla sätt och samtidigt tar hand om två ungar. Karln får det mesta serverat när han kommer hem, han får ta hand om lillan på kvällarna så jag får andas lite men under nätterna är det återigen jag som har jour. Det är tröttsamt och jävligt slitigt men jag klagar inte. Vill bara poängtera för mitt ego att jag är en jävla supermorsa... ;)

Lyckades kasta ut kattjävlarna idag också... De är sådana mesar som fortfarande inte vill gå ut. Förstår liksom inte grejjen?! Det är inte så kallt idag, visst att det snöar lite, så de kan ju strosa runt och upptäcka hela området... men vad gör de då? Joo... sitter under grannens snöskyffel och trycker tills de lyckas ta sig in igen. Ooohhooo... livrädda liksom. SUCK på dem!

Lillfisan aka Oouuuäähh kommer vakna strax, ska gossa ned oss och kolla barntv med storebror. Sedan är det matlagning och att invänta karln som gäller. Ska kasta ungarna i badet idag igen och sedan har jag lovat skrutten att vi ska ha myskväll... Såå... någonstans däremellan ska jag själv hinna ta en långdusch för kl. 21 är det jag som sitter bänkad i vår grymma soffa. Grey´s idag. Finally.

Såå... soon off to PlaySand for 10 days! YAY! :D

Kommentarer


Kommentera inlägget här: